Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

aktualizováno 
„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Nový motor Volvo řady Drive-E | foto: Volvo

Z ceníků malých aut se dieselové motory vytratí v následujících měsících. Analytici i samotné automobilky dosud uváděly, že vysoký příplatek za moderní diesely nastrojené drahými technologiemi jsou ochotni zaplatit zákazníci dražších a větších aut, kde dává naftový motor větší smysl než v malém autě. Boj s emisními normami ovšem vzdává už i Volvo, které prodává 90 procent svého kultovního modelu XC90 s dieselem.

Samuelsson upřesnil, že Volvo bude nadále pracovat na aktuálních dieselových modelech tak, aby splnily přicházející emisní standardy. Aktuální řadu dieselových motorů (výhradně čtyřválcových) představil švédský výrobce v roce 2013 (čtěte zde). Na nové generaci tedy Volvo pracovat nebude, aktuální diesely by měly přežít ve výrobě - samozřejmě po patřičných úpravách - přibližně do roku 2023.

Může se hodit

Místo toho chce Volvo investovat do elektrických a hybridních automobilů, první čistě elektrické auto značky má dorazit v roce 2019. Hakan Samuelsson připomíná případ americké Tesly: „Dokázala nabídnout takový automobil na které lidé stojí fronty.“ Šéf Volva, které od roku 2010 vlastní čínská automobilka Geely, vidí pro svou značku v této oblasti příležitost, sázet chce na vysokou kvalitu a atraktivní design.

Samuelsson již dříve řekl, že přísnější emisní pravidla vytlačí ceny automobilů s naftovým motorem tak vysoko, že se hybridy stanou atraktivní alternativou.

Úroveň emisí CO2 vypouštěná novými vozy (flotilový průměr počítaný za všechna prodaná auta značky) bude muset klesnout ze 130 gramů na kilometr na 95 gramů do roku 2021, to výrobce nutí, aby více investovali do technologií s emisemi výfukových plynů. Kromě CO2 jsou nyní velkým tématem právě emise oxidů dusíku (NOX) vypouštěné právě naftovými motory.

Fotogalerie

Vozy se vznětovými motory představují více než 50 procent všech nových registrací v Evropě, jejich prodeje v posledních letech stále klesají, stále je ovšem starý kontinent regionem se zdaleka největším podílem dieselových aut. A právě Volvo, zaměřené na prémiovou klientelu a nabízející hlavně větší auta vyšších tříd, prodává velkou část svých modelů právě s dieselem.

Emise vypouštěné osobními vozy se dostaly do hledáčku úřadů a veřejnosti kvůli aféře dieselgate rozpoutané proti koncernu Volkswagen v USA.

Analytici uvádějí, že dodatečné náklady na odlučování škodlivin NOX vynucené stále přísnějšími předpisy dosahují až 300 eur (8 tisíc korun) na auto. Oproti benzinovému vozu je podle analytické společnosti Goldman Sachs výroba nafťáku až o 1300 eur dražší (to je asi 35 tisíc Kč).





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.