Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo do zásuvky: ReCharge Concept

aktualizováno 
Nové elektrovolvo ujede na elektrony 100 kilometrů. Když energie v baterkách dojde, je v záloze spalovací motor. Nebo stačí najít nejbližší zásuvku. Bílá, trochu rozřezaná "C-třicítka" vystavená ve Frankfurtu ukazuje, jak chce s emisemi bojovat Volvo.

"Pro splnění požadavků na snižování emisí CO2 bude v budoucnu zapotřebí, aby určitá část vozidel byla vybavena elektrickým pohonem," říká Magnus Jonsson, viceprezident pro výzkum a vývoj švédské automobilky.

Volvo ReCharge, vyrobené v kalifornském Camarillu, má v kolech elektromotory; baterky, které je živí, se dobíjejí z běžné zásuvky.

Elektromotor v každém kole
Lithium-polymerové baterie schovali vývojáři do kufru. Celková životnost baterií má přesahovat životnost vozidla. Pohon obstarávají čtyři nezávislé motory umístěné v jednotlivých kolech. Elektrická C30 tak vlastně dostala pohon všech kol. Přenos síly na každé kolo je řízen samostatně. Energie generovaná při brzdění se ukládá zpět do baterií.

Domácí elektrárna
Spalovací motor nepohání přímo auto, ale pouze dodává energii akumulátorům - slouží tedy pouze jako zdroj elektrické energie.

Čtyřválcový motor Flexifuel, schopný spalovat i bioethanol, se zdvihovým objemem 1,6 litru pohání generátor, který zajišťuje pohon motorů v kolech tehdy, pokud jsou baterie vybité. 

Generátor má mít podle prohlášení automobilky dostatečný výkon, aby mohl energií zásobovat rodinný dům. S menšími úpravami by mohl vůz svému majiteli sloužit jako zdroj elektřiny pro případ výpadku dodávky elektrické energie.
 
Spalovací motor se automaticky spouští v okamžiku, kdy je 70 procent kapacity baterie vyčerpáno.  Současně má řidič možnost spustit motor Flexifuel manuálně pomocí tlačítka na přístrojovém panelu.

To řidiči umožňuje spustit motor dříve, například při jízdě po dálnici, aby se baterie dobily předtím, než řidič s vozidlem vjede do města.

"Naše C30 s dobíjecí hybridní technologií si zachovává velmi živé a sportovní jízdní vlastnosti.  Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9 sekund a maximální rychlost je 160 km/h," říká Ichiro Sugioka, vedoucí projektu Volvo ReCharge Concept.

"Plná" ze zásuvky
"Plné nabití baterií vozidla trvá 3 hodiny. I rychlé hodinové nabití však umožní ujetí přibližně 50 kilometrů," dodává viceprezident Volva pro výzkum a vývoj Magnus Jonsson.

"Osoba, která za den ujede méně než 100 km, bude muset čerpací stanici navštívit opravdu málokdy.  V USA to platí pro téměř 80 procent řidičů," vysvětluje Magnus Jonsson.

Automobilka tvrdí, že při jízdě výhradně na elektřinu jsou provozní náklady o 80 procent nižší než u srovnatelného vozidla poháněného benzinovým motorem. Při překročení hranice 100 km se spotřeba paliva v závislosti na vzdálenosti ujeté za pomoci benzinového motoru pohybuje od 0 do 5,5 litru na 100 km.

"Tento dobíjecí hybridní automobil by měl při správném používání vytvářet přibližně o 66 procent méně emisí oxidu uhličitého v porovnání s nejlepšími hybridními vozy, které jsou dnes na trhu k dispozici. Další snížení emisí je možné v případě, že elektřina použitá k dobíjení vozidla pochází ze zdrojů s nízkými emisemi CO2, jako jsou bioplyn, vodní nebo jaderná energie," říká Jonsson.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.