Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta

  17:30aktualizováno  17:30
Švédský výrobce osobních aut Volvo Car Group nyní přesouvá zájem od vozů s čistě spalovacím motorem směrem k elektrickým a hybridním automobilům. Firma čerstvě oznámila, že všechny nové modely uvedené na trh od roku 2019 budou plně elektrické nebo hybridní.

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta | foto: Volvo

Volvo se tak stává první velkou tradiční automobilkou, která určila datum, od kdy plánuje ukončit výrobu aut pouze se spalovacím motorem. Elektrické vozy jsou už v odvětví dlouho trendem. Existují i výrobci čistě elektrických aut, například americká Tesla Motors.

Volvo bude nadále vyrábět spalovací motory pro modely, které budou uvedeny na trh před oznámeným datem. Současně chce ale začít ve všech svých modelových řadách nabízet elektrické nebo hybridní vozy.

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta

V praxi to znamená, že v budoucnu nebude v nabídce žádný model Volvo bez elektrického motoru. „Toto prohlášení znamená konec aut poháněných jen spalovacím motorem,“ uvedl generální ředitel značky Hakan Samuelsson.

„Záleží na zákaznících,“ vysvětluje Samuelsson. „Jelikož stále více lidí vyžaduje elektrifikovaná vozidla, chceme umět reagovat na jejich současné, ale i budoucí potřeby.

Mezi roky 2019 a 2021 plánuje švédská značka představit pět nových, čistě elektrických vozů. Tři z nich pod značkou Volvo a dva pod značkou Polestar. Výkonným ředitelem této divize se stane Thomas Ingenlath, designér, který stojí za aktuálním stylistickým jazykem volv.

Plně elektrické modely následně doplní řada benzinových a dieselových plug-in a mild hybridů využívajících napětí 48 voltů, čímž vznikne jedna z nejširších nabídek elektrifikovaných vozů v rámci automobilového průmyslu.

Vedení Volva zároveň prohlásilo, že chce do roku 2025 prodat jeden milion elektromobilů.

Fotogalerie

Od roku 2010, kdy firmu od amerického výrobce aut Ford Motor koupila čínská skupina Geely, automobilka Volvo silně investovalo do nových modelů a továren. Vybudovala si tak pevnou pozici na trhu prémiových vozů, jemuž dominují větší konkurenti, zejména německé automobilky Mercedes-Benz a BMW.

Součástí strategie firmy je i přijetí nových technologií, které umožňují vyšší výkon elektrických vozů a také autonomní řízení. Minulý měsíc firma oznámila, že přemění svůj podnik Polestar na samostatnou značku, která se zaměří na elektrické vozy s vysokým výkonem. Měla by se stát konkurentem vozům Tesla a Mercedes AMG.

Volvo se rozhodlo zaměřit na elektrické vozy asi i díky svému čínskému majiteli. Čína je nyní jedničkou v oblasti prodeje elektrických aut a Geely je jedinou čínskou automobilkou, která vyrábí vozy pro Spojené státy. Podle údajů webu EV-Volume.com se v Číně loni prodalo téměř 265 000 čistě elektrických vozů, zatímco v celé Evropě 110 000.

Celosvětově je trh s čistě elektrickými vozy stále ještě malý, na celkovém prodeji aut měly loni elektrické vozy podíl méně než jedno procento. Výroba se ale zvyšuje. Od ledna do března celosvětový prodej elektrických a hybridních vozů s nabíjením baterie ze zásuvky vzrostl o 40 procent na 191 700.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.