Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo se chlubí luxusní limuzínou. Předek má jako jeho první osobák

aktualizováno 
Na autosalonu v Šanghaji se Volvo pochlubilo konceptem luxusní limuzíny s vpravdě globálním jménem Universe. Má značku povznést do nejvyšší ligy, kam zatím jen nesměle nahlíží s modelem S80. Do sériové produkce má ale koncept ještě daleko, teprve se vyvíjí jeho platforma.

Volvo Concept Universe | foto: Volvo

Na veletrhu v Šanghaji je Volvo doslova jako doma. Od loňska ho totiž vlastní čínská automobilka Geely. Ale asi i její manažeři si přejí, aby si Volvo uchovalo svůj švédský původ, který mu jistě přidává na popularitě. Na druhou stranu se i Volvo chce poprat o zákazníky z Asie, kteří si potrpí na tradiční značky a velké limuzíny.

Volvo Concept Universe

V tomto směru Volvo za – především německou – konkurencí vždy zaostávalo. Největší model S80 (včetně prodloužené čínské verze S80L) je pro určitý segment zákazníků příliš malým autem. Na délku nemá ani pět metrů. Proto nepřekvapí, že právě v Šanghaji značka představila koncept velké limuzíny s názvem Universe, která by se již prémiovým německým autům měla vyrovnat. Když v ničem jiném, tak v rozměrech určitě. Šéf Geely Li Shufu by ale chtěl rivalům konkurovat i luxusem, kvalitou a v neposlední řadě s nimi srovnat i cenu.

Přestože ve Volvu teprve připravují novou platformu SPA pro tento i další modely, tak design konceptu Universe by se již výrazně měnit nemusel. Není to žádné sci-fi, rozhodně je ale originální. Především přední část musí potěšit každého příznivce značky. Tvar kapoty motoru a nízké umístění masky chladiče se světlomety jasně odkazuje na úplně první osobák Volva, legendární model PV444/544. Retro styl ale nepůsobí samoúčelně, naopak elegantně navazuje na uprostřed vyvýšené kapoty současných modelů.

Volvo Concept Universe

Elegantní jsou i zbylé linie konceptu, především zaoblená a mohutná záď s výraznými světly by se mohla líbit. Nechme se překvapit, jestli Volvo zariskuje a do sériové výroby pošle i proti sobě se otvírající dveře. Dnes ale ani toto řešení nepřekvapí, mají ho jak superluxusní Rolls-Royce, tak i běžný Opel Meriva. Změnit se ale asi bude muset otvor pro přístup k motoru. Na konceptu je extrémně malý. Je ale možné, že výrobce má v rukávu nějaké dodatkové řešení, třeba snímací přední masku.

Na první pohled mnohem futurističtější je interiér konceptu. Při podrobnějším prozkoumání ale vypadá taktéž docela umírněně, takže nejpodstatnější informací z útrob auta je jeho pouze čtyřmístný interiér. To u velké limuzíny sice překvapí, ale v praxi by to nemuselo znamenat vážnější problémy. Některá čtyřdveřová kupé už dávno páté místo vypustila.

Volvo Concept Universe

Volvo zatím neuvedlo, kdy se velký sedan začne vyrábět. Jasné není ani označení. Logicky by se nabízelo S100, ale ani v tomto směru nepadlo poslední slovo. Na platformě SPA by měly stát i nástupnické modely řady S60/V70. Ty jsou přitom úplně nové, takže obměnu nelze očekávat dříve než za pět či šest let, spíš ale ještě později. Z toho vyplývá, že velká limuzína by mohla jít do výroby do tří let.

Jasný není ani seznam motorů, či způsob pohonu. Volvo vyřadilo z nabídky svůj jediný osmiválec 4,4 litru a špičku nabídky tvoří atmosférické a přeplňované šestiválce s objemem 3 a 3,2 litru. Velká limuzína by ale potřebovala větší motor, aby se plnohodnotně mohla postavit BMW 7, Mercedesu třídy S nebo Audi A8.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.