Nový kombík míří především za evropskými zákazníky. Automobilka předpokládá, že 90 procent předpokládané padesátitisícové produkce se prodá právě na Starém kontinentu.
Některé designové prvky připomínají úspěšné SUV XC60, v porovnání s větší V70 volí Volvo V60 sportovnější styl, dostane také stejné naladění podvozku jako S60, o které automobilka prohlašuje, že je nejsportovnějším volvem všech dob. Nebude chybět verze s pohonem všech kol a všechny bezpečnostní speciality, kterými se chlubí sedan.
Na podzim vyrazí po pařížské premiéře na autosalonu do prodeje s nabídkou osmi motorů, pět z nich je benzinových. Základem je 1,6 ve dvou výkonových verzích 150 a 180 koní, další čtyřválce jsou dvoulitrové a mají výkony 203 a 240 koní, na vrcholu je třílitrový šestiválec 304 koní. Naftové motory mají objemy 2,0 (163 k) a 2,4 litru (205 koní). Základním nafťákem je 1,6 s výkonem 115 koní.