Diskuze

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední zastaví, je hitem internetu. I samotní experti si ale lámou hlavu: zachránil nepozorného školáka řidič, nebo Volvo?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L34a25d39a 11N83o16v73a38k

18. 11. 2017 20:09

jel pomalu.., kluk naštěstí začal utíkat ve směru od auta..., řidič tušil problém předem.., prostě ubrzdil by to každý. Je mi to moc líto, ale volvo si nekoupim.

0 1
možnosti

Vliv ma i to ze v Norsku jsou na techto silnicich o proti nam povoleny podstatne nizsi

maximalni rychlosti a ridici je dodrzuji.Bezne max 60-70 km/hod, na videu je to pravdepodobne v obci a je tam autobusova zastavka, tak asi 30-40 km/hod

0 0
možnosti

Tak ci tak ma Volvo ohromnou reklamu ;-)

2 0
možnosti

Celkem by mě zajímalo, zda-li tento systém umí počítat i s váhou nákladu a tomu přizpůsobení vzdálenosti, kdy začne nouzově brzdit

1 0
možnosti

Dobra otazka, taky by me to zajimalo.

0 0
možnosti

řidič reagovat mohl stejně rychle jako ten "emergency brake system". Ale člověk nedokáže stlačit brzdu ihned na 100% oproti tomu počítačem řízenému brždění. Navíc tady není to video celé, lze dohledat na youtube, kde je vidět, že fakt 30 kmh nejel (můj odhad minimálně 50-60 kmh). Myslím, že chlapec může psát děkovný dopis do Göteborgu a lotyšskému řidiči.

2 0
možnosti

Myslim ze na takhle necekane se objevivsi prekazku clovek nikdy nedokaze zareagovat stejne rychle, jako automatika. Nez clovek presune nohu z plynu na brzdu, tak automatika uz naplno brzdi...

A taky myslim, ze jek vyrazne rychleji, nez tech 30 km/h, rozhodne mi podle toho (puvodniho, neIdnesackeho) videa neprijde, ze by pred mijenim toho autobusu jakkoliv zpomalil a predvidal, ze mu tam nekdo muze vbehnout...

2 0
možnosti

Zaplať Budha, že je kluk v pořádku. Bylo to o vous..

1 0
možnosti
Foto

M74a75r85e88k 21C40e59r61n46y

14. 11. 2017 10:14

Od zacatku to byl jasnej viral.....:-P

0 1
možnosti

Asi řidič i systém. Řidič dupl, ale zastavení vyloženě na pár metrech, to mu musely systémy asistovat. Jak píšou v článku, většina nehod z nedobrždění je kvůli tomu, že lidé sešlápnou brzdový pedál sotva ze 60%. A nebo řidič je profík a instinkt mu narval brzdu do podlahy. Každopádně chapec měl z p........ kliku a štěstí, že ho nohy vzali po směru kamionu, kdy získal metry navíc.

0 0
možnosti

Mám něco podobného na autě a jednou mi blbka s telefonem vlezla na přechodu na červeného panáčka pod kola, brzdy jsem se jen dotknul a auto stálo na fleku.

2 0
možnosti

Stojící kamioňák protijedoucí varoval světly ještě předtím, než tam ten kluk vběhnul. Už tehdy nejspíš řidič začal brzdit, i když ne intenzivně. To začal, až když uviděl kluka. Ale nejspíš už čekal, že tam něco může vyběhnout. Pak na to tedy dupnul.

Automatika by v té chvíli asi ještě nereagovala, na to byl ten kluk pořád ještě v protějším pruhu. Nejspíš zareagovala až v okamžiku, kdy už kamioňák brzdil. Je možné, že díky ní nakonec kamion brzdil intenzivněji. Na videu je vidět, jak se kabina pár metrů před klukem ještě jednou trochu zhoupne dolů. Předpokládám, že to je ten okamžik, kdy automatika zareagovala. Pomohlo to.

Podle mě jel prázdný, nebo skoro prázdný. A to přesto, že neměl zvednutou nápravu u návěsu. V každém případě prázdný kamion na suchu zastaví z nějakých 50 km/h skoro na podstatně kratší vzdálenosti než osobák.

Kluk mě ze zadku kliku.

0 3
možnosti

ten radar s kamerou má velké pokrytí aby fungoval na velkou vzdálenost i v prudkých zatáčkách.

0 0
možnosti

Podle porovnání videa s prezentací jejich brzdového systému bych řekl, že dobrzdil ten systém.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...