Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stylové Volvo V40 dostalo make-up, aby se tvářilo jako teréňák

  15:09aktualizováno  15:09
Čerstvou novinku Volvo V40, která se stěží začala prodávat, upravil výrobce na oplastovanou verzi Cross Country. Z očekávaného odolného modelu XC40 se ale stal jen optický kit pro parádění na silnici. Až na nejvyšší model nebude mít V40 Cross Country pohon všech kol.

Volvo V40 Cross Country | foto: Volvo

V posledních zhruba patnácti letech vyrobilo švédské Volvo hned několik outdoorových modelů. V roce 1997 to začal velký kombík V70 se stejným označením Cross Country. Pak už následovaly verze s přídomkem XC: opravdová SUV XC90 a XC60 a nafouklý kombík XC70 s výraznějšími úpravami pro provoz mimo běžné komunikace.

Fotogalerie

Nové Volvo V40 Cross Country se poslední produkci ale poněkud vymyká a spíš navazuje na pradědečka V70 se stejným označením. Úpravy mají spíš kosmetický než praktický dopad. Ale to by nemuselo zákazníkům vadit, trochu zvýšený podvozek se může hodit i ve městě.

Povedený hatchback, či spíš crossover hatchbacku a kombi V40 má sám o sobě atraktivní kabát, který je navíc zatím neokoukaný. Auto se prodává teprve pár týdnů. Pro novou verzi Cross Country zvolilo Volvo osvědčený recept. Zvedlo podvozek o čtyři centimetry a kolem dokola přidalo plasty na spodní části karoserie.

Výsledek je ale poměrně decentní. Na bocích přibyly jen stříbrno-černé prahy, plechy dveří a blatníků nechal výrobce bez úprav. Přední spoiler je upravený výrazněji, ale jde spíš o barevnou mutaci než zásadní přepracování nárazníku. Vodorovná světla ve spodní liště nárazníku se přestěhovala výše a mají nyní horizontální orientaci. Úpravám přední části sekunduje jiný vzorek přední masky. Tentokrát připomíná tahokov a stejnou mřížku použil výrobce na průduch v nárazníku.

Volvo V40 Cross Country

Zcela tradiční pojetí oplastovaných aut najdeme v zadní části. Nárazník má trochu pozměněný tvar a je z větší části vytvořen z černého plastu. Vespod je opět ozdoben stříbrným krytem s vylisovaným nápisem Cross Country. Už jen drobným detailem je lišta ve vybrání pod pátými dveřmi. V40 Cross Country má v základní výbavě i podélné střešní nosiče a drobnými úpravami prošel i interiér, který dostal jiné barvy a materiály čalounění.

Kdo by ovšem očekával sériově dodávaný pohon všech kol, bude zklamán. Čtyřkolkou bude jen nejvýkonnější provedení T5 s přeplňovaným zážehovým pětiválcem s výkonem 187 kW. Tato verze bude k mání jen s šestistupňovým automatem a asistenty pro sjezd a výjezd do kopce. Dynamika nejsilnější verze je velmi slušná, na stovku se dostane za 6,1 sekundy při udávané kombinované spotřebě osm litrů na sto kilometrů.

Volvo V40 Cross Country

Všechny ostatní verze budou v prodeji jen s pohonem přední nápravy, jak je tomu u standardního provedení Volva V40. Téměř stejná je i paleta dodávaných motorů s výjimkou základního benzinového čtyřválce T3, který se alespoň zatím do Cross Country nedostane. Z benzinových motorů tak dojde na motor T4, což je přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW.

Paleta dieselových motorů je pak s "obyčejnou" V40 zcela totožná. Začíná se u šestnáctistovky D2 s výkonem 82 kW přes pětiválcový dvoulitr D3 s 110 kW až po jeho výkonnější verzi D4 s 130 kW. Nejsilnější dieselový motor dokáže na stovku dosprintovat s manuální převodovkou za 8,6 sekundy.

Volvo V40 Cross Country

U všech motorizací bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou. V případě automatu to je ale až na jednu výjimku postarší skříň Geartronic. Pouze motor T4 může být na přání spojený s dvouspojkovým automatem Powershift od Fordu.

Nová verze Volva V40 se začne vyrábět ještě letos v belgickém Genku, kde se vyrábí i základní varianta auta.

Autor:


Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...



Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Volkswagen Passat 1.8 TSI 2009...
Volkswagen Passat 1.8 TSI 2009...

r.v. 2009, naj. 137 729 km, benzín
160 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz