náhledy
Stylové obrovské kombíky jsou parádní disciplínou Volva. Ten nejnovější a největší se jmenuje V90 a doplňuje krásný sedan S90. Pod kapotou jsou výhradně čtyřválce, jak už to u moderních volv chodí.
Autor: Volvo
Volvo V90, které je posledním modelem nejvyšší, „devadesátkové“ řady značky, se připojilo k SUV XC90 a nedávno uvedené luxusní limuzíně S90.
Autor: Volvo
Volvo V90 je třetím odhaleným vozem nejvyšší, „devadesátkové“ řady automobilky, jejíž modely jsou postaveny na základě nové, plně modulární platformy SPA. Dvoulitrové čtyřválcové motory jsou v ní uložené vepředu napříč a poháněna jsou primárně přední kola. Obroda švédské automobilky už stála za posledních pět let 11 miliard dolarů.
Autor: Volvo
Nepřehlédnutelné kombíky Volvu vždycky šly, odstartovalo to před 60 lety Volvo Duett.
Autor: Volvo
Nové Volvo V90 nabídne prvky autonomního řízení Pilot Assist.
Autor: Volvo
Volvo s novou architelturou přešlo výhradně na čtyřválce. Bez výjimky jsou přeplňované. Všechny naftové motory jsou vybaveny technologií PowerPulse, která spočívá v instalaci speciální nádoby na tlačený vzduch. S její pomocí management motoru vykrývá hluchá místa v tahu, kdy není pořádně roztočené turbo. Eliminuje se tak takzvaná turbodíra.
Autor: Volvo
Ve výbavě je také systém detekce velkých zvířat nebo systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky.
Autor: Volvo
„Mnoho lidí má dokonce naši značku spojenou především s vozy typu kombi," říká prezident Volva Hakan Samuelsson.
Autor: Volvo
Kapitálním úlovkem Volva je designér Thomas Ingenlath. Kdysi maloval i škodovky, u švédské automobilky v rukou Číňanů se jeho talent mohl rozvinout naplno. Nový designérský jazyk, který volvům diktuje, je typicky sošný, nepřehlédnuelný, výrazný.
Autor: Volvo
A V90 je toho důkazem.
Autor: Volvo
K mání bude i benzinový plug-in hybrid T8 Twin Engine, který disponuje výkonem 410 koní a v čistě elektrickém režimu ujede kolem 50 km.
Autor: Volvo
Volvo S90 se chce poměřit s německou prémiovou trojicí Audi A6, BMW 5 a Mercedes E.
Autor: Volvo
Plně automatickou jízdu bez zásahu řidiče auto nezvládne. Ale do 130kilometrové rychlosti udrží auto v pruhu s pomocí radaru a chytré elekroniky bez zásahu šoféra. Automatika je schopna ovládat volant, brzdy i plyn.
Autor: Volvo
Vrcholné verze dostanou audio výzbroj od renomované firmy Bowers&Wilkins.
Autor: Volvo
Volvo nově sází na propracovanou konektivitu. Většina funkcí se ovládá přes tablet vetknutý do přístrojovky.
Autor: Volvo
Karoserie využívá různé oceli přesně daných pevností. Zeleně označené díly jsou hliníkové.
Autor: Volvo