Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo VCC: 250 koní za 6,5 litru benzinu

  10:04aktualizováno  10:04
Představu, jak by jednou mohly vypadat automobily Volvo, usnadňuje koncept nazvaný VCC, který je součástí prezentace švédské automobilky na autosalonu v Brně. Futuristický design na první pohled zaujme jednoduchostí karoserie.

U vozu značky Volvo nemůže chybět ani nepřehlédnutelná robustnost.

Jestliže se zaměříme na detaily, pohled se zastaví u úzkých světlometů.

 Jejich podoba má i svoji technickou podstatu.

„Pokud vozidlo zatáčí, snímač napojený na řízení aktivuje druhé a poté i třetí těleso osvětlující směr, kterým vozidlo zatáčí. Zejména při jízdě s množstvím zatáček tento systém vytváří nepřekonatelný světelný profil, a tak zvyšuje bezpečnost,“ vysvětluje José Diaz de la Vega, kreativní ředitel pro strategický design ve společnosti Volvo Cars.

Přehlédnout nelze ani chybějící sloupek mezi předními a zadními dveřmi. Z toho důvodu jsou zadní dveře zavěšeny vzadu. Jde však jen o libůstku designérů.

„Tato konstrukce zlepšuje pohled do interiéru, avšak z bezpečnostních důvodů není vhodná pro sériově vyráběná vozidla,“ vysvětluje Vega.

Volvo VCC má zajímavý nejen kabát. Pod kapotou ukrývá motor o objemu 2,6 litru s výkonem 250 koní. Jeho spotřeba je přitom pouhých 6,5 litru na 100 kilometrů.

Více o Volvu VCC ČTĚTE ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.