Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

aktualizováno 
XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které u větších vozů automobilky zatím nebyly k vidění.

Zatímco jiné automobilky v září prezentují své novinky na autosalonu ve Frankfurtu, který se ob rok střídá s pařížskou výstavou, Volvo už několik let tento podnik velkoryse ignoruje. V Evropě se hodlá prezentovat jen na ženevském autosalonu, novinky ale potřebuje ukazovat častěji – a tak se s novým modelem XC40 Švédové vypravili do Milána.

SUV odhalené v italské metropoli módy může překvapit lecčím, designem to ale není. Vnější vzhled věrně navazuje na loňský koncept 40.1 a příhodně zapadá pod již prodávané modely XC90 a XC60. Také uvnitř se překvapení nekoná, palubní deska s dominantním svislým displejem multimediálního systému doplněným o digitální přístrojový štít sleduje trendy nastolené posledními volvy.

Novinkou je ale platforma CMA, která byla navržena ve spolupráci s mateřskou společností Geely, která vyrábí auta v Číně. V principu se jedná o zjednodušenou architekturu SPA, která se vyznačuje mimo jiné nahrazením listového péra na zadní víceprvkové nápravě konvenční dvojicí vinutých pružin. Odpadá také možnost zvolit vzduchové odpružení, alternativou ke standardnímu a sportovnímu podvozku jsou zde „jen“ adaptivní tlumiče.

Naopak nabídka asistenčních systémů je nekompromisní. XC40 může mít všechny dnes běžné bezpečnostní pomocníky, ale také poloautonomní řízení Pilot Assist, adaptivní tempomat spojený se čtením dopravních značek nebo panoramatický kamerový systém usnadňující parkování.

XC40 lze objednávat už nyní, zpočátku bude k dispozici ve verzích T5 AWD (benzinové 2,0 l turbo se 184 kW/350 Nm, automatem a 4x4) nebo D4 AWD (naftové 2,0 l turbo se 140 kW/400 Nm, automatem a 4x4) za ceny od 1,033 milionu Kč ve výbavě Momentum. Ta zahrnuje mimo jiné systém City Safety snažící se zabránit nehodě, sledování jízdních pruhů, tempomat, LED světlomety nebo 250W audiosystém.

Od dubna 2018 bude dostupná základní výbava Kinetic a především celá řada dalších motorů, včetně variant s pohonem předních kol či s manuální převodovkou. Výhledově bude k dispozici též hybridní pohon a čistě elektrická verze. Celkově tak XC40 pokryje téměř celé rozmanité spektrum pohonných jednotek určených pro nová volva.

Fotogalerie

Na straně dieselů se na jaře přidá dvoulitr D3, který dosahuje 110 kW a 320 Nm. Od D4, které má dvoustupňové přeplňování, se liší použitím jediného turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek a také absencí vyvažovacích hřídelí. Nabízet se bude od 800 000 Kč (pohon předních kol, manuál), za příplatek bude k dispozici osmistupňový automat i pohon všech kol. Obojí si Volvo cení na 54 tisíc korun.

Pod benzinovou T5 AWD se zařadí slabší varianta téhož motoru označená T4, která má 140 kW a 300 Nm. Spojena bude vždy s osmistupňovým automatem, poháněna budou přední nebo všechna kola. Jediným benzinovým motorem s manuální převodovkou bude zbrusu nový 1,5litrový tříválec T3, poskytující 115 kW a 265 Nm. Ten bude také nejlevnější variantou XC40, a to s cenovkou 742 000 Kč.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

Autofotka týdne: Když je ferrari moc obyčejné, dá se předělat. Stojí to balík

Ferrari SP35

Ferrari má speciální program pro VIP zákazníky s dostatečně tučnou peněženkou. Vyrobí jim speciál v jediném kusu, který...

Najdete na iDNES.cz