Když se vozidlo dostane do mezní polohy a hrozí, že řidič poleze z vozu převráceného na střechu, elektronika automaticky omezí výkon motoru či podle potřeby přibrzdí některé z kol. Tento systém je prvním sériovým vybavením na světě, které měří úhel náklonu vozu. Kdyby však při rychlém manévru ani RSC převrácení nezabránilo, řidič se nemusí velkých zranění obávat, neboť konstruktéři z Volva prohlašují, že střecha u XC90 vydrží až dvojnásobný tlak, než je tomu u běžných vozů.
Zajímavým bezpečnostním standartem je i vybavení vozu airbagy pro všech sedm cestujících, tedy i pro ty, kteří budou sedět v třetí řadě sedadel.
Volvo XC bude nabízeno se třemi motory. Nejsilnější jednotkou je zážehový šestiválec o objemu 2,9 litru se zdvojeným přeplňováním, který vyvine maximální výkon 200 kW. Točivý moment této jednotky vrcholí na 380 Nm již při 1800 ot/min.
Dále lze zvolit řadový pětiválcový benzínový motor také s přeplňováním o objemu 2,5 l, který dává maximální výkon 154 kW a točivý moment 320 Nm od 1500 ot/min.
Zákazníci budou mít na výběr i vznětový pětiválec o obsahu 2,4 litru s přeplňováním a technikou common rail. Jeho výkon vrcholí u 120 kW a maximální točivý moment technici vyladili na 340 Nm již při 1750 ot/ min.
Obě benzínové jednotky již splňují normy Euro 4, které vejdou do praxe až v roce 2005.
Nové Volvo nabízí na svoji třídu nezvyhle bohatou výbavu. Nejzajímavější je audiosystem Dolby Prologic II. Ten zahrnuje až 13 reproduktrorů, které tak umožní optimální poslech všem cestujícím - tedy i těm na zadních sedadlech, kteří budou moci dokonce základní funkce audiosystému ovládat z jejich pozic. Navíc při použití sluchátek bude možné přehrát dětem sedícím vzadu jinou hudbu, než tu kterou poslouhají rodiče v prostoru automobilu.
Švédský vůz lze vybavit i přehrávačem DVD, jehož obrazovka je umístěna na úrovni předních sedadel. Na sedmipalcovém monitoru tak mohou pasažéři z dvou zadních řad sledovat oblíbený film, aniž by rušili vpředu sedícího řidiče.
Samozřejmostí doplňkové výbavy je satelitní navigační systém RTI, který v sobě integruje další praktické funkce včetně mobilního telefonu. Přes ten se řidič může dokonce napojit na internet a z interiéru svého automobilu například posílat elektronickou poštu.