Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Voříšek: Kdybych měl rodinu, koupil bych hummera

  16:36aktualizováno  16:36
Každý další vůz moderátora Televizních novin Karla Voříška má silnější motor. Ten v současné Mazdě 6 má výkon 120 koní.

Karel Voříšek - MILOVNÍK TECHNIKY Moderátor Karel Voříšek má rád výrazná auta. I proto se mu nelíbí škodovky a auta německých značek | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

***
Autem jezdím rád. Na kolo jsem líný a pěšky je to na Barrandov přeci jen daleko.
***

Karel Voříšek o sobě říká, že je takzvaný noční řidič. "Kdybych neměl co dělat a nikde by mě nechtěli, bavilo by mě dělat nočního taxikáře. V noci se mi jezdí mnohem líp, protože moc aut na silnicích nepotkáte, semafory jsou vypnuté a na ulicích není ani tolik chodců," říká moderátor.

Jakými auty jste jezdil?
Vystřídal jsem jich hodně. Úplně první byl Fiat 127, pak jsem měl Fiata Tempru, Fiata Punto, Hyundai Lantru, chvíli jsem měl Chryslera Concorde a teď Mazdu 6.

Podle čeho jste si vybral Mazdu 6?

Obcházel jsem prodejce s tím, že chci auto, které se mi líbí, je spolehlivé a dobře jezdí. Sice mě od ní hodně lidí odrazovalo, ale jsem s ní spokojený. Mám ji tři roky a za tu dobu jsem žádný technický problém řešit nemusel. Jediná větší oprava byla po havárii, když do mě na parkovišti nacouval jiný řidič.

Kupujete si nové vozy, nebo ojeté?

Už jsem vyrostl z toho, že bych si kupoval nová auta. Takzvanou vůni novoty už prý můžete koupit ve spreji, tak co... Naposledy jsem sáhl po půl roku starém předváděcím voze. Počet najetých kilometrů byl minimální a cena oproti novému autu výrazně nižší.

Říkáte, že jste měl amerického chryslera i korejského hyundaie. To je dost velký rozptyl...

Chryslera Concorde jsem si chtěl vyzkoušet. Ten byl jen půjčený. Jenže jsem zjistil, že jsou na něj strašně drahé náhradní díly. Rozhodlo to v jeho neprospěch.

A ten Hyundai Lantra?
Jezdil jsem v něm asi tři roky. A stěžovat si na něj určitě nemůžu. On už dneska není problém v tom, že je to korejské, nebo francouzské auto. Může se stát, že třeba právě ten korejský vůz vznikl někde v Evropě a Koreu vůbec nikdy neviděl.

Mazda 6 Karla Voříška

Obsah motoru: 1798 cm3

Výkon: 88 kW/120 koní

Maximální rychlost: 197 km/h

Zrychlení (0-100 km/h): 10,7 s

Základní cena: 619 900 Kč


Chrysler byl zřejmě s automatickou převodovkou. To vás nechytlo?

Nesnáším automatické řazení. Já se v tom autě nudil. Pořád musím něco dělat. Když už se nesmí za jízdy telefonovat, hraju si alespoň s řadicí pákou. Ale někomu může vyhovovat pohodlí, kdy se řazením nemusíte zabývat.

Máte v autě pořádek?
To mi bohužel příliš nejde. Ne, že bych o svá auta nijak nepečoval, ale je to spíš péče duchovní než uklízecí. Mimochodem každé moje auto má jméno. Ale abych se nepletl, pro jistotu všem říkám Kadle. (smích)

Kolik kilometrů ročně najedete?
Jsem průměrný řidič. Ročně to vychází na třicet čtyřicet tisíc kilometrů.

Kdy jste začal řídit?
Většina vrstevníků si řidičák dělala na gymplu. Já jsem nešel s davem a získal jsem ho asi až v pětadvaceti. Testy jsem udělal na výbornou, ale z praktických jízd mě vyhodili. Na přechodu jsem totiž skoro přejel nějakou starší paní. Učitel se to snažil omluvit, ale policista moc shovívavý nebyl. Tak jsem si to ještě jednou zopakoval.

Řidiče brzy čekají výrazné změny v dopravních pravidlech. Vítáte je?
Povinné celoroční svícení ano. Všichni jsou pak mnohem líp vidět. Jezdil jsem s rozsvícenými světly už v době, kdy se nemuselo ani v zimě. Na druhou stranu mám určité rozpaky z bodového systému. Přidělování bodů za to, že někde špatně zaparkujete nebo hned nepustíte chodce na přechodu, mi přijde docela drsné. A že by to zabránilo korupci, to se mi nezdá.

A nemáte to jako známá tvář při jednání s policisty snazší?
Jak kdy. Je to jako v životě: když narazíte na blbce, nepomůže vám nic. Ani známý obličej.

Jaká auta se vám nelíbí?
Bílá a se slabým motorem.

A jaká se vám líbí?
I když se mnou asi řada lidí nebude souhlasit, líbí se mi Alfy Romeo. A pak velká terénní auta. Kdybych měl rodinu, koupil bych hummera.

Co říkáte na škodovky?
Určitě je to dobré auto. Jestli řešíte jen fakt, že vás musí někam odvézt, pak proti škodovkám nic nemám. Ale já nejsem spokojený s jejich vzhledem. Obecně moc nemusím německá auta. Vadí mi jejich přílišná strohost.

Čemu při koupi auta věnujete největší pozornost?
Kromě motoru je to bezpečnost, se kterou souvisí třeba počet airbagů. A taky mě baví různé technické vychytávky. V dalším autě bych chtěl mít navigaci.

To je investice za padesát tisíc...
Oni ji zlevní. Je to jako se vším. Nejdřív se musí nabažit majitelé mercedesů a pak to hodí i nám chudším. Ještě budou rádi, když to budeme všichni kupovat.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.