„Škoda Auto se s touto žalobou neztotožňuje, z našeho pohledu je bezpředmětná. Design obou modelů je prokazatelně dílem značky Škoda. S ohledem na probíhající soudní spor nebudeme tuto záležitost blíže komentovat,“ uvedl mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.
Vovkanič podal žalobu na Škodu na ochranu před nekalosoutěžním jednáním a na ochranu svých autorských práv loni v listopadu. Důvodem je údajné využití jeho návrhů designu automobilu typu SUV, které automobilce předložil v lednu 2010, pro vznik modelů Kodiaq a Karoq. V případě nekalé soutěže soud žalobu bez jednání odmítl a Vovkanič se proti tomu odvolal.
V žalobě na ochranu autorských práv se autor designu domáhá veřejného uznání ze strany Škody, že byly jeho návrhy využity. „Vzhledem k tomu, že Škoda Auto jeho autorství odmítla, byl Vlado Vovkanič nucen obrátit se na soud, kterému předkládá důkazy v podobě samotných návrhů i záznamů o jejich posouzení v oddělení designu automobilky,“ uvedl mediální zástupce designéra Radek Stavěl.
Velké SUV Kodiaq Škoda představila v září 2016 a na trh se model dostal začátkem roku 2017. Na podzim stejného roku přišel i menší Karoq, který navázal na Škodu Yeti.
U skic SUV se znaky Škody, které má Vovkanič uveřejněné na své internetové stránce, je uveden rok 2012. Tvorba nového vozu trvá obvykle přibližně šest let, vzhled vzniká vždy v prvotní fázi projektu.