Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vozy Mitsubishi musí do servisů

  18:09aktualizováno  18:09
TOKIO - Japonská automobilka Mitsubishi Motors znovu připravuje stažení již prodaných vozů k servisním prohlídkám. Mělo by jít o o zhruba 1,35 miliónu automobilů. Podle agentury Reuters jde už o druhý podobný krok po méně než roční přestávce. Čeho konkrétně se závady týkají, ani upřesnění o které modely půjde, zatím zprávy neuvádějí.
Mitsubishi musí do servisů

Mitsubishi musí do servisů - Vozy značky Mitsubishi musí znovu do servisů | foto: iDNES, Mitsubishi Motors

Japonské ministerstvo dopravy upřesnilo, že automobilka jen v Japonsku zavolá do servisních center 401 106 vozů včetně zhruba 110.000 osobních aut, která byla k opravě vyzvána již v rámci předchozí revize jejich stavu. Dalších asi 950.000 automobilů se pak firma chystá stáhnout ve Spojených státech.
Prezident Mitsubishi Motors Takaši Sonobe odhadl, že náklady na svolání automobilů do servisů mohou činit až 17 miliard jenů, tedy asi 146 miliónů dolarů. "Musíme se veřejnosti znovu omluvit za to, že v nám ztratila část důvěry," řekl Sonobe s tím, že firma se bude snažit, aby se podobné problémy již v budoucnu neopakovaly.

Automobilka Mitsubishi v loňském roce zažila snad největší skandál za dobu své existence, když přiznala, že po dobu 20 let před veřejností skrývala fakta o problémech svých automobilů a nenahlašovala je ani příslušnému odboru na ministerstvu dopravy. Firma nyní pracuje na očištění svého jména a snaží se získat zpět ztracenou důvěru.
Zhruba 34 procent akcií Mitsubishi Motors v současné době vlastní německo-americký koncern DaimlerChrysler, s jehož pomocí se japonci budou snažit své pozice zlepšit. Sama DaimlerChrysler se však potýká s problémy v americké divizi Chrysler, kvůli nimž akcionáři pohrozili šéfovi koncernu odvoláním.

Autor:


Témata: Chrysler, Mitsubishi


Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.