Diskuze

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém znalců, kteří mají posoudit, jestli se opravené auto může vrátit na silnice, má totiž vážnou trhlinu – lidský faktor. Podle odhadů francouzského ministerstva dopravy až sedm procent z 3 300 znalců podvádí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J83a13n 39T33a49r26a70b78a

15. 1. 2018 20:34

No to by tady nezbyla ani jedna neznačková karosárna a garážisti by se scházeli ráno na rozcvičce ve Valdicích....

1 1
možnosti
Foto

Skandál? Opravdu?

Není to tak dlouho, co něco podobného iDNES vychvalovala:

OBRAZEM: Zlaté ruské ručičky. Z takového vraku Škody Yeti postaví nové auto

Zdroj: https://auto.idnes.cz/oprava-vozu-skoda-yeti-v-provedeni-ruske-firmy-autobotanik-pqi-/auto_ojetiny.aspx?c=A151006_113030_auto_ojetiny_hig

0 0
možnosti

A špatně vyrobených ještě více :D

2 0
možnosti

Co je to adaptivní automat? O tom čtu v tomhle článku poprvé.

Myslel jsem, že reinkarnované vraky jezdí od nás na východ a ejhle. Ono je to i zemi galského kohouta. Je to však jeden z těch opravdu malých problémů, co se toulá po francouzských silnicích.

Vzpomínám si na dobu po revoluci, kdy můj táta kupoval první cizí auto. Byl to nabouraný Peugeot 405 Break. Zepředu byl úplně ok, ale zezadu ho "požral" asi kombajn, protože od C sloupku nebylo skoro nic. Chlapík, co se živil dovozem a resuscitací těchto aut nám dal dokonce na výběr, jestli chceme zachovat karoserii kombi nebo z toho udělat sedan, že je to fuk. :-/

6 0
možnosti

To jsem zvědav, kdy začnou frantíci tyto vozidla rychle exportovat na východ.

2 0
možnosti

Tak bych rád věděl kolik takových “opravených” aut skončilo u nás?

7 0
možnosti
Foto

Hlavní problém u airbagů je kódování, které má zamezit jejich výměně za airbag třeba z vyvrakovaného vozu a to i když ten airbag je v pořádku. Stejně tak jsou mnohé díly s elektronikou úmyslně tak naprogramované, aby je mohl instalovat jenom smluvní servis.

Jinak, třeba kamera, senzory parkování nebo navigace nemusí být funkční, ty s bezpečností přímo nesouvisí. Airbagy, částicové filtry DPF jsou jenom v takové míře nutné, aby splňovaly minimální požadavky, ale rozhodně nemusí být stejné pro nejdražší variantu.

Nelze-li však nastavit geometrii na požadované parametry, pak musí být rám znovu vytažen a zkontrolován, vytahováním se mohou porušit sváry.

U vozů starších asi pěti- šesti let je pak téměř každá větší oprava ekonomicky nehospodárná, mezitím se změnily i emisní normy.

0 0
možnosti

Pokud je hnutý rám, je to zpravidla konečná. Bohužel to následný kupující nemusí poznat - málo kdo řeší škvíry mezi plechy a nerovnoměrně ojeté pneumatiky.

Airbagy a řídící jednotky se dají dokódovat i v noname servisech. U starších aut snáze než u nových. Software pro diagnostiku je už zastaralý a tudíž levně k dostání.

Emisní normy se během pěti až šesti let nezmění tak dramaticky, aby vyloučily auto z provozu.

1 0
možnosti

Na to stačí i relativně lehká nehoda – většina drahých bezpečnostních funkcí, jako jsou systém krizového brzdění, adaptivní automat, kamerové systémy nebo aktivní LED světlomety, je umístěna na vnějšku auta a poškodí se velmi snadno. Pokud někdo takové vymoženosti oželí, oprava auta je výrazně levnější. Teoreticky pak ovšem v provozu nemá co dělat.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/vrak-francie-stk-nehoda-oprava-dee-/automoto.aspx?c=A180109_161205_automoto_fdv

Jj, sam ficurka a kdyz se to pak nekde skrabne/tukne tak stoji oprava desetitisice az statisice a kdo na to ma kdyz jeste musi 3 roky to auto splacet?

Kolik lidi si dnes muze koupit lepsi novy auto v hodnote 600-800 tisic za hotovy/cash? moc jich asi nebude.

A ta elektronika a vselijaky ficurky budou pribyvat. V zime vam to zaplacne nejaky cidlo snehem nebo nasolenou breckou a pokud pak vubec pojedete tak v nouzovym rezimu. Pekny vyhlidky nas cekaji. Cim vic ficurek tim nachylnejsi ze se neco podela.

0 0
možnosti

O tu elektroniku ani nejde. Tady jde o auta splácaný z několika bouraček, který jsou všechno možný jen ne bezpečný. Auto se dá opravit dobře a pak s tím nikdo nemá problém.

4 0
možnosti

Ještě by mne zajímalo kolik z takových aut bylo vyvezeno a kolik zůstalo :)

0 0
možnosti

V26i71t 23C46h21a81l38u67p65a

15. 1. 2018 11:21

Tak ve Francii hlavně jezdí hodně Renaultů - a to jsou pro změnu špatně vyrobené auta...

7 15
možnosti

Nejhorší auta vůbec. Nikdy nebrat. To radši budu drncat v ojeté škodovce.

2 11
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...