Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Policejní vrakoviště v tajném tunelu pod Neapolí

aktualizováno 
Kdysi sloužila jako úniková cesta z královského paláce. Jenže tunel 30 metrů pod Neapolí postupně upadal v zapomnění. Znovuobjevená půl kilometru dlouhá chodba pak v první polovině 20. století složila jako odstavné parkoviště pro policii, která sem odkládala zabavené automobily.

Na ceduli je výzva, aby auto zůstalo odemčené s klíči uvnitř. | foto: Associazione Culturale Borbonica Sotterranea

Toto místo se jmenuje Galleria Borbonica. Aby nedošlo k mýlce: galleria neznamená italsky jen „galerie“, ale také „tunel“.

Záhadná chodba se nachází v podzemí nedaleko náměstí Piazza del Plebiscito v centru Neapole. Půl kilometru dlouhý tunel začali budovat v roce 1853 za vlády Ferdinanda II. Neapolsko-Sicilského (král obojí Sicílie) a sloužil jako případná úniková chodba z královského paláce do vojenských kasáren.

Fotogalerie

Král nakonec zemřel ještě před dokončením tunelu a v následujících letech tunel našel hned několik využití. Nejprve se zde skladovaly náhrobky a další stavební historické prvky ze zrušených lokalit ve městě.

Během druhé světové války v něm byla vojenská nemocnice a protiletecký kryt, po válce pak téměř dvacet let sloužil jako skladiště automobilů a motocyklů zabavených neapolskou policií. Díky tomu můžete navštívit zajímavé historické muzeum plné aut i motocyklů, menších nákladních automobilů i kol.

Pokud se rozhodnete navštívit podzemní chodby pod Neapolí, čekají na vás tři různé trasy. Standardní prohlídka nabízí turistům návštěvu samotného tunelu, vodních nádrží a protibombových úkrytů. „Dobrodružná“ prohlídka v sobě zahrnuje projížďku na raftu po zaplavených tunelech, speleologická trasa pak umožní zájemcům probádat s pomocí pochodní staré tunely.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.