Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Z hrdého Detroitu je město automobilových duchů

aktualizováno 
V Detroitu právě probíhá slavný autosalon, město se ovšem potýká se závažnými problémy. Kdysi průmyslová chlouba USA a Mekka automobilů má obrovské dluhy, celé čtvrti jsou úplně opuštěné. A ty krásné americké bouráky tam jen smutně chátrají.

Ford Mustang v opuštěné části Detroitu | foto: Joshua LottReuters

Legendární Motown, jak se Detroitu díky automobilovému průmyslu často přezdívá, upadá už desítky let a po svém postupném rozkladu se stal nejchudším velkoměstem Spojených států. Více než třetina jeho obyvatel žije pod oficiální hranicí chudoby. Ve městě prakticky nefungují základní služby a míra zločinnosti je jedna z nejvyšších z amerických velkoměst. Počet obyvatel města se ztenčil z maxima 1,8 milionu v roce 1950 o více než polovinu na necelých 700 tisíc.

Podívejte se do ztichlých ulic a opuštěných zákoutí města, které se stalo symbolem hospodářské krize ve Spojených státech.

FOTOGALERIE

Plymouth Breeze v opuštěné části Detroitu
Chevrolet El Camino v opuštěné části Detroitu
Chevrolet Astro v opuštěné části Detroitu
Pick-up Ford F-250 v opuštěné části Detroitu
Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham z konce 70. let minulého století
Lincoln Town Car v opuštěné části Detroitu
Cadillac Eldorado v opuštěné části Detroitu
Chevrolet Suburban 1500 v opuštěné části Detroitu
Lincoln Town Car v opuštěné části Detroitu
Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.