Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vraťte jim auto, když vás zklame!

  14:51aktualizováno  14:51
Mohlo by se zdát, že jde o pohádku. Ale následující příběh je naprosto reálný. A i když v něm nevystupuje čaroděj, kouzelný prsten či zlatá rybka, má týden trvající anabáze konec dobrý.

Josef Kratochvíl (61 let) si chtěl koupit nové auto. A protože byl dosud spokojen se škodovkami (naposled se Š 105 najel přes 90 000 km), rozhodl se, že si s manželkou udělají k Vánocům radost a pořídí si Fabii Combi 1,4.

Do známého obchodního domu s automobily Auto Jarov Praha zašel v pátek 6. 12. 2002 pro informace, v pondělí 9. 12. si fabii s několika doplňky objednal a hned nechal převést ze svého účtu 299 697 Kč.

Zbývajících 5 000 Kč do celkových 304 697 Kč za nový vůz uhradil protiúčtem - stařičkou, ale spolehlivou Š 105. V pátek 13. 12. si měl ve 14 hodin přijít pro auto...

Pátek 13. prosince

* 13.45: Pan Kratochvíl s manželkou přicházejí do autosalónu Auto Jarov.

* 14.45: Ještě čekají, než se auto umyje a připraví.

* 15.25: Vše je vyřízeno, s prodejcem panem Janovským ještě jedou k pumpě v areálu pro benzin.

* 15.30: Pan Kratochvíl startuje nový vůz, poprvé sešlapuje spojku. "To je divné, ta spojka vůbec nezabírá," říká manželce, když necítí obvyklý odpor spojkového pedálu jako u předchozích modelů škodovek. Ale pak si řekne, že to tak u nových aut asi musí být, a zařadí rychlost. Vyjíždí na Prosek pro vnučku.

* 15.50: Pan Kratochvíl naříká, auto nějak divně řadí. Ale manželka ho uklidňuje: "Třeba to potřebuje trochu zajet, třeba si to sedne." Ale nesedne, nýbrž klekne.

* 16.45: Kratochvílovi se vracejí s vnučkou na spořilovské sídliště. Při výjezdu na bohdalecký kopec zastavují ve frontě aut. A je konec. Pan Kratochvíl už jedničku nezařadí, ať zkouší cokoliv.

Typický hustý provoz pátečního odpoledne, nová červená fabia stojí v nejužším místě u plné čáry. Nezbývá než celý kopec odcouvat dolů proti jedoucím autům a vůz pak odstrkat stranou.

Paní Kratochvílová volá do servisu na Jarov, prodejce Janovský slibuje, že přivolá odtahovku. Babička s vnučkou jedou domů autobusem.

* 17.45: Promrzlý pan Kratochvíl odjíždí s fabií, která má na počitadle kilometrů číslici 24, na odtahovém voze zpět na Jarov.

* 18.30: Servisní technik Železník tam sepisuje s panem Kratochvílem zakázkový list na opravu a upozorňuje ho, že pokud se potvrdí, že to je spálená spojka, ať se připraví na zaplacení šesti tisíc korun.

Pan Kratochvíl hůř slyší, nechá si to raději zopakovat. Nechce uvěřit. "Tak to tedy ne," reaguje spontánně.

* 18.40: Technik Železník vyzývá pana Kratochvíla, aby ho následoval. Před servisem pochopí proč; stojí zde ve tmě červená Fabia sedan a on má dokázat, že umí řídit.

Je trochu zaskočen zvláštním způsobem, jakým s ním proslulý autosalon jedná, ale na podivnou hru přistupuje. Proveze technika setmělou Prahou, aby se od něho při vystupování dozvěděl, že řídit umí.

* 19.00: Pan Kratochvíl dostává zakázkový list na opravu, na němž stojí: Neřadí, spálená spojka. Trochu se zaráží, když vidí v záhlaví nápis Záruční/Za hotové, ale "uondán" náročným dnem podepisuje.

Úterý 17. prosince

* Odpoledne: Manželé Kratochvílovi jdou po pokaženém víkendu na Jarov rozhodnuti, že auto, které vydrží pouze 24 kilometrů, nechtějí. Čeká je nemilý rozhovor s vedoucím servisu panem Fojtíkem.

Ten tvrdí, že vůz vzít zpět nelze, protože by vznikly problémy s boleslavskou automobilkou. Vůz je prý opravený, už bude určitě vše v pořádku. Kratochvílovi váhají, ale zásluhou tolerantní paní Kratochvílové souhlasí a odjíždějí.

* 15.50: Už asi po čtyřech kilometrech jízdy pan Kratochvíl lituje. Stojí uprostřed křižovatky a opět nemůže zařadit. Po chvíli přece jen s vozem odskáče, ale příhoda se opakuje. Fabia stávkuje, nechá se pouze ručně odtlačit do postranní ulice a pak odtahovkou dopravit na Jarov.

* 17.00: Pan Kratochvíl už ví - to auto opravdu nechce. Je zklamán. Ale ouha, vedoucí Fojtík fabii odmítá převzít... Tvrdí, že po právní stránce nemá pan Kratochvíl na vrácení vozu nárok, je to přece jeho vlastnictví.

Ale jestli ho chce v servisu nechat, klidně může, ovšem pozor, parkování stojí 200 Kč za den. Pan Kratochvíl mluví v servisu dost nahlas, prý vinou horšího sluchu a velkého ruchu kolem. Manželka ho krotí. Ale on je přesvědčen, že když zaplatil 305 tisíc, má nárok na kvalitní výrobek i slušné zacházení.

Jak ovšem vyrozuměl, měl by zaplatit opravu, protože taková závada prý vznikla vinou řidiče. To už ho skutečně naštve. "Když už jste jednou tady ze mě dělali šaška, klidně svezu i vás, pane vedoucí," říká ironicky. Myslí to v nadsázce, ale tu zkušební jízdu opravdu absolvuje znovu! Na vyšší úrovni. Fabia je stříbrná a polepená reklamou Auto Jarov."

* 19.00: Kratochvílovi své porouchané auto zamkli a odcházejí.

Středa 18. prosince

Pan Kratochvíl si bere další den dovolené. Tentokrát jde na Jarov s písemnou výpovědí - odstoupením od kupní smlouvy. Jednání s dalším zástupcem firmy Auto Jarov panem Pipkem probíhá podle Kratochvíla zcela korektně.

 Padá sice opět nabídka na opravu a k tomu plnou nádrž benzinu, nebo případně i výměnu za jiné auto, ale zákazník tentokrát trvá na svém fabii z Jarova nechce.

Pátek 20. prosince

Čtyři dny před Ježíškem dostávají Kratochvílovi dárek: z prodejny ojetých automobilů Auto Jarov přichází zpráva, aby tam přišli podepsat kupní smlouvu, na základě níž prodají vůz autobazaru a ten jim vzápětí vyplatí 304 697 Kč.

V zápisu, který je přílohou smlouvy, se mimo jiné dočtou - pneu: 4 x 95 %, stav karoserie: drobná klemp. a lak. poškození. Kuriózní je stav ujetých kilometrů: 37 km!

Dá se tedy říci, že konec dobrý, všechno dobré.

"Mne na tom ani tak nemrzí těch pár ztracených nervózních dní," říká s odstupem času Josef Kratochvíl, "ale nesedí mi, že když ty firmy dávají takové peníze do reklamy, nemohou trochu investovat taky do zvýšení kontroly práce svých lidí a v některých konkrétních případech i do jejich výchovy. Měli by je naučit jednat se zákazníky. Já jsem si na Jarově chvílemi připadal hůř než za starého režimu."

"Pohádka" skončila, jak to bylo dál?  Vyjádření pravníka a odpovědi  "potrefených".  Čtěte ZDE!

 

Škoda Fabia kombi

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.