Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda uvažuje o větším sedanu, než je Superb. Malé SUV je jisté

aktualizováno 
Facelift octavie s trochu kontroverzní přední maskou s dělenými světlomety nebude jedinou novinkou, kterou Škodovka chystá. Příští rok přijde také nový Yeti a další facelifty. V následujících letech mají dorazit další modely.

Koncept VisionC před dvěma roky naznačil podobu modelu superb | foto: Lukáš Hron, Mobil

Octavia

Octavia je klíčový model značky, který byl trefou do černého. V roce 1996 to pro značku byl krok do neznámého segmentu, který se nakonec ukázal spíš skokem k úspěchu. Od té doby si ji po celém světě koupilo víc než pět milionu zákazníků.

V příštím roce dostane aktuální generace novou masku chladiče se dvěma světlomety na každé straně, na přání i s Full-LED lampami. Nové budou i systémy konektivity s vrcholem v systému Columbus s displejem o úhlopříčce 9,2 palce. Už se pracuje i na úplně nové generaci, která ale nepřijde dřív než v roce 2020, několik měsíců po premiéře následující generace VW Golf, se kterým bude sdílet stejnou podvozkovou platformu MQB.

Citigo

Octavia ale nebude příští rok jedinou novinkou mladoboleslavské automobilky. Už letos se představil facelift Volkswagenu up!, takže se příští rok se dá čekat i facelift Škody Citigo, který se s VW up! a Seat Mii vyrábí na jedné lince v Bratislavě. Citigo ale na novou generaci nebude čekat tak dlouho jako Octavia, měla by přijít na trh už v roce 2019. Uvažuje se o tom, že by k nim přibyl ještě čtvrtý sourozenec do party, a to nejmenší Audi A1. Volkswagen nabízí i elektrickou verzi svého miniauta, další koncernoví sourozenci by ho ale ještě v této generaci dostat neměli, to přijde až s druhou generací po roce 2019. Není přitom jisté, zda to bude hned od začátku.

Škoda Rapid Monte Carlo

Rapid

O třídu výš má Škoda hned dva modely, Fabii a Rapid. Fabia je v současné podobě na trhu od roku 2014, takže tu v dohledné době žádná velká modernizace nečeká, facelift přijde nejspíš v roce 2018/2019 a nová generace až v roce 2022. Zato Rapid dostane facelift už v příštím roce a novou generaci nejspíš kolem roku 2020.

Tento model se vyrábí rovněž v Rusku, Číně a v Indii. Zejména v posledně jmenované zemi si jde Rapid trošku svou vlastní, od Evropy odlišnou cestou. Především se tam prodává pouze jako sedan, navíc se zde už drobného faceliftu letos na podzim dočkal zejména v oblasti přední masky, která se přiblížila fabii. Uvnitř pak je nová dotyková obrazovka infotainmentu. Něco podobného se dá čekat i od evoluce evropské verze.

Superb

Aktuální generace je úplně nová, premiéru měla loni, takže škodovka v tuto chvíli teprve začala pracovat na jeho faceliftu, který se nedá očekávat dřív než v roce 2019. Někdy v té době by mohla přijít na trh i plnohodnotná verze Scout, tedy oplastovaná verze s pohonem všech kol a vyšším podvozkem, o kterou by na některých trzích mohl být velký zájem.

Škoda Superb Combi

Škoda o tomto derivátu ale zatím nerozhodla. Co je naopak už jisté, že Superb dostane v roce 2019 plug-in hybridní pohon. Otázkou ovšem je, jestli to opravdu bude první škodovka s alternativním pohonem, jak automobilka ohlásila. Předběhnout ji totiž může Kodiaq.

Sedan větší než Superb

Může se hodit

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Škoda a dalších

Čínský trh je v současnosti pro Škodovku tím největším a nejrychleji rostoucím. Proto se značka intenzivně zabývá tím, co tamním zákazníkům ještě nabídnout. Zatím ve fázi úvah je sedan větší než současný Superb. Mateřský Volkswagen vyvinul pro čínský trh více než pětimetrový Phideon a na stejném podvozku MLB Evo by možná mohla být postavená i nová luxusní škodovka. Rozhodnutí, zda takové auto vznikne nebo ne, ještě nepadlo, a mohlo by být výrazně ovlivněno tím, zda se Škoda rozhodne vstoupit na americký trh. Pro Čínu a USA by pak takové auto dávalo smysl.

Kodiaq, Yeti a další SUV

V tomto segmentu vidí Škoda velkou budoucnost, proto v něm chystá hned několik modelů. Po Kodiaqu, který právě vstupuje do prodeje, přijde jako první na řadu nová generace Yetiho. Jeho sourozenec – Seat Ateca – se už v Kvasinách vyrábí, a Yeti s ním bude sdílet podvozek i motory. Novinka by mohla mít premiéru už na jaře a do prodeje přijít na podzim 2017. Na březnový autosalon do Ženevy by Škoda mohla přivézt studii, která podobu nového yetiho naznačí. Zachovány budou obě verze, tedy spíše do města určený Yeti a terénnější Yeti Outdoor. V návaznosti na změnu evropské verze se nové generace dočká i čínská varianta s prodlouženým rozvorem, zvaná Ye Di.

Fotogalerie

To ale nebude v segmentu crossoverů a SUV pod značkou Škoda všechno. Pro začátek zřejmě jen pro čínský trh se chystá kupé verze modelu Kodiaq, která by měla konkurovat vozům jako Range Rover Evoque. Zájem mnoha evropských importérů a zákazníků ale pravděpodobně donutí značku změnit názor a prodávat auto i na starém kontinentu. Bude ale třeba vyřešit výrobní kapacity, protože ty aktuální jsou v České republice zcela naplněny.

Někdy v roce 2019 nabídku doplní i menší crossover o délce 4,1 až 4,2 metru, který vyzve na souboj dnes populární vozy jako Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Ten už se má v Evropě prodávat určitě.

Elektromobily a hybridy

Koncern Volkswagen chce být do pěti let jedničkou na trhu s elektromobily, k čemuž musí přispět i značka Škoda. V současnosti se proto pracuje hned na několika modelech zároveň. Jedním z nich je výše zmíněný plug-in hybrid Superbu v roce 2019. Předběhnout by ho ale mohl Kodiaq PHEV s kombinací spalovacího motoru 1.4 a elektromotoru, který by jako koncept mohl mít premiéru už příští rok na autosalonu v Šanghaji. V prodeji by tak první hybridní škodovka byla už v roce 2018. Zcela elektrický vůz by ji pak měl brzy následovat. Postaven bude na speciální koncernové platformě MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten). Přesné termíny ovšem záleží na tom, jak se celkový trh s elektromobily bude vyvíjet a jak uspějí elektromobily od Volkswagenu, aby se produkce takových vozů celému koncernu vyplatila.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.