Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vůz se má uložit ke spánku dobře ošetřený

aktualizováno 
-
Motoristů, kteří na zimu auta odstavují a oživují je až s prvním jarním sluníčkem, sice ubývá, leč stále existují. Zimní spánek automobilu si však žádá přípravu.

Nejdříve je třeba auto důkladně umýt zvenku i na spodku - nejlépe tlakovou vodou, která prospěje i brzdám. Ty však je nutné před uložením »vybrzdit« při projížďce zcela do sucha. Neuškodí ošetření (vazelínou) odvzdušňovacích šroubů a dílů, které budou mechanici při případné opravě brzd či výměně destiček povolovat. Při očistě interiéru včetně zavazadlového prostoru je dobré vyndat mokré či vlhké koberce. Speciálními přípravky se sluší ošetřit a konzervovat lak, gumy, plasty i chromy. Do každého z válců je vhodné vstříknout trochu - zhruba centimetr krychlový - oleje a protočit motor. Akumulátor musí být samozřejmě nejen odpojený,ale také demontovaný z vozu a uložený nejlépe v místnosti s teplotou od nuly do plus deseti stupňů Celsia, kdy nemá příliš velké samovybíjení. U nejstarších typů je nutné zhruba po měsíci kontrolovat stav elektrolytu. Akumulátor - i modernější bezúdržbový - je vhodné vždy po dvou až třech měsících zcela vybít a znovu dobít do plné kapacity. Automobil s plechovou nádrží má být odstaven s nádrží buďto zcela prázdnou, nebo plnou, aby nekorodovala. Pokud vůz bude odpočívat v garáži či stodole, kde může být mráz, je nutné vypustit chlazení i ostřikovače,nebo je naplnit nemrznoucími kapalinami. Pro dlouhé zimní stání je vhodná jen suchá a nevytápěná garáž bez větších výkyvů teploty. Určitě nesmí vůz stát ve vlhku. V průběhu zimy škodí dlouhodobě odstavenému automobilu zbytečné startování. Nejlepší je,když dlouhodobě nepoužívaný vůz bude »na špalkách«, tedy s koly bez kontaktu se zemí. Není-li odstavení na špalky možné, postačí, když motorista zhruba po měsíci s vozem pohne a změní polohu kol. Tlak v pneumatikách bude normální. Důležité je i zabezpečení odstaveného vozu proti krádeži a jeho občasná kontrola, zda spí v pořádku.

Autor:


Témata: Chrome


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.