Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vůz si zaslouží zabezpečit podle ceny

aktualizováno 
Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před deseti roky jako první v republice začala zabývat prověrkami vozidel, zda nejsou kradená, a věnuje se také jejich zajištění, doporučuje zvolit zabezpečení pro Škodu Octavia podle její pořizovací ceny: do 400 tisíc, do 500 tisíc a nad 500 tisíc korun.
Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před deseti roky jako první v republice začala zabývat prověrkami vozidel, zda nejsou kradená, a věnuje se také jejich zajištění, doporučuje zvolit zabezpečení pro Škodu Octavia podle její pořizovací ceny: do 400 tisíc, do 500 tisíc a nad 500 tisíc korun. Pro všechny tři cenové skupiny doporučuje preventivní značení skel bezpečnostním kódem s registrací do informačního systému OCIS, který při odcizení poskytuje služby napomáhající nalezení a vrácení vozidla původnímu majiteli. "Auta označená bezpečnostním kódem se podle statistik ztrácejí zhruba dvacetkrát méně než ta, která označena nejsou," informuje Martin Pajer. Ten majitelům octavií v ceně do 400 tisíc dál doporučuje minimálně mechanické zabezpečení řazení nebo klasický autoalarm. "Mechanická zařízení blokují podle typu bud řadicí páku (Medvěd Blok, Defend-lock, Multi-lock a další), nebo mechanismus řazení (Construct). Z autoalarmů jsou na trhu výrobky, které ohlídají všechny vstupy do vozidla, jeho vnitřní prostor i případné otřesy. Signál o napadení auta lze za pomoci pageru přenést jednak na vzdálenost několika set metrů, ale existují také pagery GSM, které majitele vozidla najdou takřka všude," vysvětluje výhody systému Martin Pajer. "Nejžhavější novinkou je pager GSM, který je schopen buďto sám, nebo ve spojení s autoalarmem hlídat vozidlo, ovládat některé funkce, a dokonce ho i na dálku odstavit." Pro octavie v pořizovací ceně do 500 tisíc korun odborník doporučuje kombinovat všechny uvedené systémy - preventivní značení skel bezpečnostním kódem, klasický autoalarm, nejlépe doplněný imobilizérem, případně pagerem, a mechanické zabezpečení řazení. V případě octavií v ceně nad 500 tisíc korun je podle názoru Martina Pajera vhodné investovat do systému rádiového vyhledávání Sherlog, který při ohrožení vozidla vyhlásí poplach. "Stane se tak v případě, že se zloděj pokouší auto nastartovat nebo s ním začne, pohybovat, třeba na laně a podobně," uvádí Martin Pajer. "Sherlog umožňuje aktivní vyhledávání odcizeného vozidla v Česku a na Slovensku."
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.