Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vůz v testu nezlobí, náklady rostou

aktualizováno 
Čas pravidelné prohlídky s výměnou motorového oleje a k tomu ještě končící platnost emisní a technické kontroly zavedly starý Opel Vedra 1.6i GL po 27 tisících z celkových 40 tisíc kilometrů dlouhodobého testu MF DNES do servisu - podruhé do plzeňské pobočky sítě Drive in.
Čas pravidelné prohlídky s výměnou motorového oleje a k tomu ještě končící platnost emisní a technické kontroly zavedly starý Opel Vedra 1.6i GL po 27 tisících z celkových 40 tisíc kilometrů dlouhodobého testu MF DNES do servisu - podruhé do plzeňské pobočky sítě Drive in. Důvody? Jednak dobrá zkušenost z nedávné opravy vodního čerpadla, kterou firma spolu s dalšími pracemi zvládla za polovinu ceny služby značkového servisu, a jednak snaha zjistit, zda dobrý výkon nebyl náhodný. Ukázalo se, že nikoliv. I při opakované návštěvě servis podle výrobních čísel automobilu do druhého dne objednal náhradní součásti, samotná práce (viz tabulka) od převzetí do předání vozu trvala hodinu a deset minut. Cena zadního dílu výfuku se sice prakticky nelišila od nabídky značkové firmy, ale úspory zákazníkovi přináší okolnost, že Drive in na vůz namontoval díly či vyměnil olej, aniž účtoval práci. Bezplatná byla v rychloservisu i základní prohlídka opiu včetně kontroly tlumičů. Ke všemu byla k dispozici moderní technika. Zatímco v jednom z největších pražských servisů Opel před časem mechanik otestoval kvalitu zadního dílu výfuku pohledem a dvěma ranami pěstí, využil pracovník Drive in endoskopu, který na obrazovce poskytl dokonalý obraz toho, jak je výfuk uvnitř zkorodovaný. S natolik přesvědčivým argumentem těžko polemizovat. Redakce tedy před prohlídkou v STK objednala výměnu dílu, byt se na pohled mohlo zdát, že ještě pár tisíc kilometrů vydrží. Ve značkových servisech ubývá zákazníků se staršími a více jetými auty. Potvrdil to i průzkum, při kterém redakce zjišťovala, v jakých cenách by stejnou práci na oplu poskytly specializované firmy. Pro starý Opel Vedra A ročníku výroby 1991 už mnohde díly nemají. Pro případnou opravu by je tedy museli objednávat. Oficiální ceny značkových servisů pro srovnání poskytl Zdeněk Vlášek z pražské společnosti Opel C&S, která je výhradním dovozcem oplů na zdejší trh. Jan Machač z téže firmy upozornil, že majitelé nových a zánovních aut však nemohou značkové servisy opustit - jejich práce je spolu se značkovými náhradními díly podmínkou pro uplatnění záruky na vůz.

Dosavadní náklady pro Opel Vectra

koupě automobilu 105 000 Kč
povinné ručení do konce roku 2000 1159 Kč
dálniční známka pro rok 2000 800 Kč
základní výbava1) 1143 Kč
prohlídka a oprava v servisu před testem 12 301 Kč
vyvážení předních kol 150 Kč
žárovka předního světlometu 70 Kč
povinné ručení na rok 2001 3645 Kč
dálniční známka pro rok 2001 800 Kč
výměna oleje a filtru, oprava (vodní pumpa,
rameno řízení, řemen, nemrznoucí směs + práce) 6178,30 Kč
4 nové pneumatiky Barum 7720 Kč
výměna oleje a filtru, zadního dílu výfuku a zadních zástěrek 4187 Kč
emisní kontrola 260 Kč
kontrola v STK 450 Kč
celkem 143 863,30 Kč

Poznámka: 1) trojúhelník, tažné lano, žárovky, pojistky atd.
Pramen: MF DNES

Ceny práce na jetém oplu ve značkovém a neznačkovém servisu (Kč)

servis/práce Drive in Plzeň 1) Opel Praha 2) Opel mimo Prahu 2)

zadní díl výfuku 3370 3299 3299
spona výfuku 43 67 67
výměna výfuku neúčtováno 295 3) 180 4)
zadní zástěrky 115 5) 952 952
sponky zástěrek v ceně zástěrek 245 245
montáž zástěrek neúčtováno 177 108
olej 15W-40 557 528,50 528,50
olejový filtr 102 93 93
výměna oleje neúčtováno 59 36
manipulace s vozem neúčtováno 118 72
celkem 4187 5833,50 5580,50

Poznámky: 1) předložená faktura, 2) kalkulace importéra značky Opel, 3) odvozeno z minimální hodinové sazby v Praze 590 Kč, 4) odvozeno z minimální hodinové sazby mimo Prahu, 5) neoriginální - koupeny v prodejně autodoplňků
Pramen: MF DNES, importér značky Opel

Autor:


Témata: Opel




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.