Vůz vysoké světové třídy

  • 1
Praha, 25. září 1955 - Předností našich automobilek je v neposlední řadě vlastní cesta, kterou jdou. Naši konstruktéři přihlížejí k světovému vývoji automobilismu, k jeho nejlepším novinkám a dovedou se z tohoto vývoje poučit. Vždy však vtisknou svým výtvorům národní charakter poctivé české vkusné práce. Takový je svým vzhledem i celkovou koncepcí nový osmiválec Tatra T 603.

ORIGINÁL ČLÁNKU

Tatra T 603 má velmi elegantní, ladnou, aerodynamickou karoserii jemných tvarů.

Přední kapota a maska s oblými, pontonovými blatníky, které s ní tvoří nedílný celek, vtiskuje vozu podobu, která sice trochu připomíná „Tatraplan“, ale činí vůz daleko elegantnějším.

Vpředu masky dole jsou vedle sebe tři silné reflektory, které jsou umístěny za společným zasklením.

Na předním velkém, chromovaném nárazníku jsou dvě ozdoby z umělé plastické hmoty. Podobně je řešen zadní nárazník.

Po předních stranách blatníku jsou vkusné, protáhlé blikavé ukazatele směru. Přední zaoblené sklo a velká skla postranní dávají výborný výhled.

Motor je umístěn tradičně vzadu, ovšem mnohem níže, než tomu bylo u dosavadních typů. Přístup vzduchu k motoru je v bocích zadních blatníků, vyvedených z karoserie. Je tu ze strany „kapsa“ s několika drobnými žebry nenápadně umístěnými. Zadní blatníky končí koncovými a stop světly a blikavými ukazateli směru.

Zvláštní zmínky zaslouží řešení zadního okna. Umístění motoru nízko na chassis umožnilo řešit nově dobrý výhled z vozu dozadu, dvěma obrovskými, těsně vedle sebe posazenými okny, opatřenými zaobleným sklem. Vůz odpovídá nejmodernějším požadavkům dobrého vzhledu.

Eleganci vozu zvyšuje vkusně a s mírou použité chromování (chromová lišta podél karoserie, rámečky oken apod.), bílé pneumatiky a celková povrchová úprava. Vnitřek vozu je prostorný; pro šest osob. Sedadla jsou umístěna mezi nápravami. Přední sedadla jsou vcelku. Rychlostní páka je pod volantem.

ORIGINÁL ČLÁNKU

Vůz je opatřen vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem. Maximální rychlost vozu 170 km v hodině. Výkon 105 koňských sil, spotřeba 12 litrů na 100km. (Vše podle údajů továrny.)

Tatra T 630 je zkušebním typem, a proto možná dojde ještě k některým technickým či jiným úpravám, opravám a změnám k lepšímu.

Již dnes však můžeme říci, že jde o automobil vysoké světové třídy, dávající velkou naději, že bude dobře reprezentovat vyspělost našeho automobilového průmyslu.