Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW naděluje: nový passat

  10:32aktualizováno  10:32
Kdysi sen živnostníků a řemeslníků, dnes modla manažerů a tátů od rodin: VW Passat. Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory.

Motoristická veřejnost si ještě pořádně neprohlédla nový Golf Plus a Wolfsburgská automobilka přináší ještě jednu zářivou vánoční novinku.

Volkswagen se bude s novým passatem v plné parádě chlubit na ženevském autosalonu 2005.

Na co se těšit?

* Na kabát, který je méně nudný než u stávající generace. Sílu a dynamiku si designéři nacvičili u konceptů C a R. Mohutností a důstojností tvarů ale jakoby se chtěli přiblížit phaetonu.

* Na techniku, která bude posádku hýčkat: Bluetooth rozhraní, bezprůvanová klimatizace, DVD, navigace apod.

* Na techniku, která co nejvíce eliminuje vliv nejchybovější součásti automobilu, nacházející se mezi volantem, pedály a sedadlem. Namísto nedokonalých smyslů člověka passat nabídne elektronickou parkovací brzdu, bezklíčkové startování, aktivní tempomat (vypůjčený z phaetonu), xenony koukající za roh, ESP a třeba i koncová světla složená ze superrychlých LEDek.

Jak se na spořádaného pokračovatele rodu sluší a patří, je nový passat ve všech rozměrech větší než předchůdce. Je o 62 mm delší, 74 mm širší a 10 mm vyšší, konečné míry tak jsou: 4,77 x 1,82 x 1,47 metru (délka x šířka x výška). O 6 mm se prodloužil i rozvor, od kola ke kolu to teď je 2,71 metru. Obří je kufr, nafoukl se totiž o dalších 90 litrů. Passat tak odveze 565 litrů nákladu.

Revoluce pod kapotou

Kromě jediného motoru (nejslabšího) se všechny pohonné jednotky objevují v passatu poprvé. Revoluční je ovšem jejich uložení, motory už nebudou pod kapotou trůnit podélně, jako u odcházející generace, ale napříč.

Benzinové čtyřválcové motory startují u nejslabší 75 kilowattové "jedna-šestky" (102 koní), po ní následují "FSIčka" s přímým vstřikováním paliva o objemech 1,6 a 2,0 s výkony 85 a 110 kW (115 a 150 koní), 147 kilowattů (200 koní) nabídne přeplňovaný dvoulitr TFSI. Na vrcholu benzinové škály bude šestiválcový 3,2 litr se 188 KW (250 koňmi), ten přijde koncem příštího roku. Kromě nejslabší 1,6 dostanou všechny motory standardně šestistupňovou převodovku.

Milovníci nafty spálené "TDIčkem", budou vybírat z agregátů o objemech 1,9 a dva litry s výkony 77, 103 a 125 kW (105, 140 a 170 koní). Motory budou spolupracovat s šestistupňovými manuály. "Dvoulitry" budou k mání také se dvouspojkovou převodovkou DSG.

Trochu déle bude třeba počkat na verzi 4x4, která ale namísto stávajícího stálého pohonu všech kol (Torsen), bude pohon zadní nápravy využívat pouze při ztížených trakčních podmínkách (stejně jako octavie 4x4 - Haldex).

A navíc?

Passat přiveze také některé prvky, které okoukal u vyšších tříd. Elektronická parkovací brzda není úplnou novinkou, u passatu a jeho kolegů ji ale často nevídáme. Za řadicí pákou už nebude překážet páka brzdy, nahradí ji jednoduché tlačítko. Brzda bude také pomáhat při rozjezdu do kopce, nebo při stání s kopce na semaforu.

Inženýrům Volkswagenu se také znelíbilo chrastění klíčů v kapse. Passat se tak bude startovat zmáčknutím knoflíku na přístrojové desce.

První oficiální fotografie a informace můžete prostudovat o vánočních svátcích a v březnu pro něj rovnou vyrazit do autosalonu.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.