Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Nardo pouze do muzea

  11:28aktualizováno  11:28
Ambiciózní plán bývalého šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha přivést na trh supersport se značkou VW vzal za své. Koncept W12 - později nazývaný nardo, který měl konkurovat proslaveným vozům Ferrari, Lamborghini či Bugatti, se tak stane pouze ozdobou sbírky v domovském Wolfsburgu. Proč?

Důvodů je několik. Zřejmě nejzávažnějším je nedostatek odvahy nového vedení supersportovní nardo proti posilující konkurenci prosadit. Navíc hlasy z koncernu naznačují, že do budoucna by sportovní aktivity měly zastřešit především sesterské značky jako Lamborghini a Bentley, případně civilnější Audi. A to dává logiku.

Pohnutek k zastavení projektu narda se ale vyskytlo více. Dalším, často zmiňovaným problémem bylo finanční i personální zatížení Volkswagenu luxusním phaetonem, který dostal před supersportem jednoznačnou prioritu. Spekulovalo se i o neexistenci vyhovujícího provozu pro montáž nejrychlejšího VW všech dob.

Přesto prý štíhlý Volkswagen svou roli splnil. "S prototypem W12 jsme dosáhli mnoha rychlostních rekordů," obhajoval pro britský magazín Autocar jeho existenci šéf marketingu Roberth Buchelhofer. "Dvanáctiválcový motor ukázal svoje kvality a nyní se objevuje v phaetonu".

Tato jednotka je skutečnou lahůdkou. Například nardu umožnila zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost poprvé v Tokiu 1997 představeného konceptu přesahovala 350 kilometrů za hodinu.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Senioři přiznávají nedostatky v řízení. O kurzy zdarma je zájem

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

I když jezdí za volantem auta nejdéle, patří mezi nejohroženější skupiny řidičů. Seniorů za volantem přibývá. Často se...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Najdete na iDNES.cz