Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Nardo pouze do muzea

  11:28aktualizováno  11:28
Ambiciózní plán bývalého šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha přivést na trh supersport se značkou VW vzal za své. Koncept W12 - později nazývaný nardo, který měl konkurovat proslaveným vozům Ferrari, Lamborghini či Bugatti, se tak stane pouze ozdobou sbírky v domovském Wolfsburgu. Proč?

Důvodů je několik. Zřejmě nejzávažnějším je nedostatek odvahy nového vedení supersportovní nardo proti posilující konkurenci prosadit. Navíc hlasy z koncernu naznačují, že do budoucna by sportovní aktivity měly zastřešit především sesterské značky jako Lamborghini a Bentley, případně civilnější Audi. A to dává logiku.

Pohnutek k zastavení projektu narda se ale vyskytlo více. Dalším, často zmiňovaným problémem bylo finanční i personální zatížení Volkswagenu luxusním phaetonem, který dostal před supersportem jednoznačnou prioritu. Spekulovalo se i o neexistenci vyhovujícího provozu pro montáž nejrychlejšího VW všech dob.

Přesto prý štíhlý Volkswagen svou roli splnil. "S prototypem W12 jsme dosáhli mnoha rychlostních rekordů," obhajoval pro britský magazín Autocar jeho existenci šéf marketingu Roberth Buchelhofer. "Dvanáctiválcový motor ukázal svoje kvality a nyní se objevuje v phaetonu".

Tato jednotka je skutečnou lahůdkou. Například nardu umožnila zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost poprvé v Tokiu 1997 představeného konceptu přesahovala 350 kilometrů za hodinu.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.