Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Polo 1.4 - čtvrtá generace již osvědčeného

  11:22aktualizováno  11:22
Volkswagenovo malé auto bylo samo o sobě tak úspěšné, že si vysloužilo už čtvrtou generaci. Týdenní redakční test jasně vyjevil fakt, že na dobrém není třeba tolik vylepšovat. I když továrna vypočítává inovace po desítkách. Udělat v malém autě "velký" pocit je v posledních dvou třech letech společná nejdůležitější disciplína světových automobilek. V polu je tahle snaha dost patrná.
VW Polo

VW Polo - VW Polo - novinka | foto: Volkswagen

Prvním dobrým dojmem po usednutí je vlastní sedadlo. Na svůj nijak nestrojený vzhled dokáže pozoruhodně správně podepřít záda po celé délce a není třeba ani příliš dlouho variovat s nastaveními. Ta jsou ovšem k dispozici i pro spolujezdce a zde - při snaze zaujmout ležérnější posez-poleh - už patrně křeslo se svými službami končí. Naprostou zákonitostí bezbřehého prostoru v malém autě vepředu je ale úsporné místo vzadu. Bylo zajímavé, jak se měnily názory redakčních testérů: ten, kdo nejprve nastoupil na zadní sedadlo, byl shovívavý. Naopak kdo přesedl dozadu přímo od volantu, se cítil na zadní sedačce pola tak trochu lidsky utlačován.

Může se hodit

Výhodné ceny ojetých vozů Volkswagen Polo Vyberte si vůz dle Vašeho přání www.automodul.cz


Snaživá muška

Motorem testovaného auta byla benzinová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW. Stejný agregát koncern VW slibuje montovat hned do prvních tří- a pětidveřových hatchbacků, které jako první na tuzemský trh přijdou. Jeho největším kladem je "snaživost" a neuvěřitelná "tolerantnost" při městském únavném ježdění. Výrobce se také v tomto ohledu asi dost oprávněně pyšní pozoruhodným točivým momentem. Ten ostatně může jeden ze zkušebních šoférů MF DNES dosvědčit, když se v roztržitosti rozjel do kopce v podzemní garáži bez potíží na dvojku, aniž si toho ihned všiml.

Motor velmi sympaticky táhne útlou akceleraci v rozmezí 2200 až 3500 otáček za minutu - a to na běžný provoz stačí. Poměrně dost dobře stabilní podvozek pohonu odpovídá. Například jízda přes 100 km v hodině na užší okresce s dobrým povrchem je sice trochu napínavá a vyžaduje obě ruce na volantu, ale rozhodně není autu nepříjemná. Další věc je spotřeba. S polem 1.4 je možné jezdit celkem příjemně úsporně. Výrobce uvádí průměrnou spotřebu málo přes šest litrů. I pod tuto hranici je možné se lehkou nohou dostat. Jakmile ale bude řidič hledat na každém semaforu kolem sebe soupeře a na dálnici pojede kolem sto čtyřiceti, bude v nádrži vír. Nové polo přes všechno dobré je právě na způsob jízdy kvůli spotřebě citlivé.

Odhad ceny
VW Polo 1.4 Comfortline 383 800,-
Z městského automobilu z poloviny 70. let se postupem času stalo plnohodnotné dospělé malé auto, které je v nižší třídě (podobně jako golf v nižší střední třídě) symbolem kvality, solidnosti a spolehlivosti. Nová generace vystupuje z konzervativního pojetí designu a nabízí např. světlomety ve stylu "E-třídy" a třetí boční okénko. Další plus pola je image "beztřídního" automobilu (podobně jako např. golf, 206) a spolu s pořizovací cenou to bude velká devíza pola ve srovnání s fabií, i když její pozici neohrozí. Malý volkswagen se může pochlubit velmi dobrým poměrem mezi užitnou hodnotou a cenou. Můžeme předpokládat souboj pola s 206 o pozici nejprodávanějšího zahraničního malého auta. Na trhu ojetin si polo udrží stabilní ceny, pozvolný pokles hodnoty v závislosti na čase i počtu najetých kilometrů. Rozdíly mezi regiony budou minimální. Po pětiletém provozu klesne hodnota kompaktního pola na cca 180 00,-.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Žena za volantem
"Cítím, že by nebylo dobře jezdit VW Polo na obchodní jednání, ale docela živě si umím představit, jak po pracovní době s ním vyrazím domů a cestou na nákup," říká osmadvacetiletá manažerka Soňa Koupilová. Usmívá se přitom a je to úsměv sympatizující. Je hodně obezřetná vůči vozům, které příliš netolerují řízení v lodičkách s podpatky, ale v tomhle punktu ji polo právě neodradilo. Je spokojená i s velikostí kufru: "Já menší nákup stejně raději hodím na zadní sedadlo." Přes všechny sympatie nevidí mladá manažerka malý VW jako jediné auto pro rodinu. Je tu prý ještě dovolená a nutnost převézt něco většího z Bauhausu do čerstvě postaveného domku. A ještě jedna věc jí nebyla tak úplně po chuti modré dosvícení přístrojové desky. "I když je to detail, snadno v něm zanikne kontrolka dálkových světel, a ruku na srdce, komu z řidičů - a to myslím i mužské - se nepovedlo při zapínání blinkrů omylem přepnout na dálku...?"


Měření MF DNES

Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 7
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 7
Brzdy 9

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Zrych. 0-100 km/h (s) 14,7
Zrychlení 0-400 m (s) 19,6
Zrych. (IV.) 50-90 km/h (s) 13
Zrych. (V.) 80-130 km/h (s) 32
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,5
Autor:


Témata: jízdné, Volkswagen

Nejčtenější



Další z rubriky

První jízda: Cactus mění disciplínu a veze nový komfort pro citroëny

Citroën C4 Cactus

Většina vnějších dílů je nová, přepracovaný podvozek z něj dělá mnohem pohodlnější a dospělejší auto. K uvolněné...

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Najdete na iDNES.cz