Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Scirocco/Corrado: kvalita sportovního střihu

  14:36aktualizováno  14:36
-
Pro někoho je střídmě elegantní, pro jiného naopak málo sportovní. Hodnotitelé se však shodují: Volkswagen Scirocco i jeho následník Corrado drží kvalitu svého základu, kterým není nic jiného než bestseller Golf.
Druhou stranou mince však bývá okolnost, že sportovní vůz zpravidla nekupují usedlí řidiči a stroj po silničním dravci může způsobit novopečenému majiteli nejedno nemilé překvapení. K tomu v tuzemsku přistupuje jako nepříznivá okolnost i fakt, že Scirocco ani Corrado se nikdy na zdejší trh jako nové oficiálně nedovážely. Koupě ojetiny je tedy většinou spojena se všemi riziky auta dovezeného ze západní Evropy jako vysloužilého či havarovaného.
VW Scirocco první generace, která odstartovala jako tehdy převratný Golf rokem 1974, jsou na trhu ojetin k mání už od dvaceti tisíc korun. Jen o pár desítek tisíc bývají dražší vozy druhé generace, která vyjela v roce 1981 a jejíž ceny se ke stotisícové hranici zvedají až u posledních a lépe vybavených kusů z přelomu 80. a 90. let. Kupé Corrado, které firma zařadila do výrobního programu v roce 1988, tedy ještě před koncem modelu Scirocco, se cenou pohybuje mezi stem a dvěma sty tisíci korun, samozřejmě podle ročníku a vybavení. Nad dvousettisícovou hranicí jsou prakticky jen Corrada z posledních let výroby, která skončila rokem 1994, a vozy vybavené 2,9litrovými šestiválci VR 6. Jinak motorová škála Scirocco/Corrado zahrnuje od 1,1 litru v nejstarších autech až po šestnáctiventilový dvoulitr.
K přednostem sportovních Volkswagenů patří - kromě solidního výrobního zpracování - jisté, stabilní a bezzávadové řízení. Solidní a trvanlivé je brzdové vedení, výhrady naopak existují k brzdovým destičkám a hadičkám. U typu Corrado se potíže s předními brzdami nadprůměrně vyskytují už po třech letech provozu.
Za ocenění stojí antikorozní ochrana, ve které jsou i staré vozy o dost lepší než srovnatelná konkurence. Zatímco kontroloři německého TÜV zjišťují v průměru u téměř každého desátého jedenáctiletého auta korozi nosných dílů a částí, z typů Scirocco má tutéž bolest jen zhruba každý stý. Významnější bolestí zmíněných aut jsou ke stáru nesnáze se seřízením emisí a hlavně úniky oleje. Z devítiletých vozů má tuto potíž téměř šestnáct procent a z jedenáctiletých bezmála čtvrtina z prověřovaných, když průměrný výsledek osobních automobilů je v obou věkových kategoriích lepší. Slabším místem jsou i výfuky, které již od pěti let provozu korodují a praskají víc než u konkurence.
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.