Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Scirocco/Corrado: kvalita sportovního střihu

  14:36aktualizováno  14:36
-
Pro někoho je střídmě elegantní, pro jiného naopak málo sportovní. Hodnotitelé se však shodují: Volkswagen Scirocco i jeho následník Corrado drží kvalitu svého základu, kterým není nic jiného než bestseller Golf.
Druhou stranou mince však bývá okolnost, že sportovní vůz zpravidla nekupují usedlí řidiči a stroj po silničním dravci může způsobit novopečenému majiteli nejedno nemilé překvapení. K tomu v tuzemsku přistupuje jako nepříznivá okolnost i fakt, že Scirocco ani Corrado se nikdy na zdejší trh jako nové oficiálně nedovážely. Koupě ojetiny je tedy většinou spojena se všemi riziky auta dovezeného ze západní Evropy jako vysloužilého či havarovaného.
VW Scirocco první generace, která odstartovala jako tehdy převratný Golf rokem 1974, jsou na trhu ojetin k mání už od dvaceti tisíc korun. Jen o pár desítek tisíc bývají dražší vozy druhé generace, která vyjela v roce 1981 a jejíž ceny se ke stotisícové hranici zvedají až u posledních a lépe vybavených kusů z přelomu 80. a 90. let. Kupé Corrado, které firma zařadila do výrobního programu v roce 1988, tedy ještě před koncem modelu Scirocco, se cenou pohybuje mezi stem a dvěma sty tisíci korun, samozřejmě podle ročníku a vybavení. Nad dvousettisícovou hranicí jsou prakticky jen Corrada z posledních let výroby, která skončila rokem 1994, a vozy vybavené 2,9litrovými šestiválci VR 6. Jinak motorová škála Scirocco/Corrado zahrnuje od 1,1 litru v nejstarších autech až po šestnáctiventilový dvoulitr.
K přednostem sportovních Volkswagenů patří - kromě solidního výrobního zpracování - jisté, stabilní a bezzávadové řízení. Solidní a trvanlivé je brzdové vedení, výhrady naopak existují k brzdovým destičkám a hadičkám. U typu Corrado se potíže s předními brzdami nadprůměrně vyskytují už po třech letech provozu.
Za ocenění stojí antikorozní ochrana, ve které jsou i staré vozy o dost lepší než srovnatelná konkurence. Zatímco kontroloři německého TÜV zjišťují v průměru u téměř každého desátého jedenáctiletého auta korozi nosných dílů a částí, z typů Scirocco má tutéž bolest jen zhruba každý stý. Významnější bolestí zmíněných aut jsou ke stáru nesnáze se seřízením emisí a hlavně úniky oleje. Z devítiletých vozů má tuto potíž téměř šestnáct procent a z jedenáctiletých bezmála čtvrtina z prověřovaných, když průměrný výsledek osobních automobilů je v obou věkových kategoriích lepší. Slabším místem jsou i výfuky, které již od pěti let provozu korodují a praskají víc než u konkurence.
Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz