Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Touareg "made in Slovakia" zanedlouho odstartuje

  22:28aktualizováno  22:28
Již v červenci by měl bratislavský závod Volkswagenu opustit první sportovní vůz SUV koncernové provenience. Z výrobní haly s kapacitou 1200 aut denně, kde se mimo jiné vyrábí i nové Polo, bude 5,26 metru dlouhý touareg exportován do západní Evropy a hlavně do USA. Uvnitř tohoto článku můžete spatřit první fotografie dlouho očekávaného modelu, který se oficiálně představí na podzimním pařížském autosalonu.

Lidé z Wolfsburgu s myšlenkou postavit terenní model dlouho koketovali. Již v druhé polovině devadesátých let bylo zřejmé, že teréňák v nabídce evropské jedničky citelně chybí. První designérskou vizi představil Ferdinand Piëch poměrně pozdě až na autosalonu v Detroitu před dvěma lety. Otestoval si tak americké řidiče, kteří především by se měli stát zákazníky nového lehce terenního SUV.

Pak již následoval vývoj spolu se spřízněným Porsche, na jehož konci stojí společná podvozková plošina a některé další součásti. Obě firmy zvolily pro sourozence vlastní jména, jméno colorado původního konceptu nevyužila ani jedna z nich.

V posledních měsících ještě vedení Volkswagenu zamíchalo kartami, když představilo další SUV s názvem magellan. Zmatení automobilového světa netrvalo dlouho, projekt převzala automobilka Audi. Jejím cílem je dodat magellanu luxusnější nádech a pozvednout ho z třídy SUV výše tak, aby si s touaregem či cayennem nekonkuroval.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.