VW Touareg "made in Slovakia" zanedlouho odstartuje

Již v červenci by měl bratislavský závod Volkswagenu opustit první sportovní vůz SUV koncernové provenience. Z výrobní haly s kapacitou 1200 aut denně, kde se mimo jiné vyrábí i nové Polo, bude 5,26 metru dlouhý touareg exportován do západní Evropy a hlavně do USA. Uvnitř tohoto článku můžete spatřit první fotografie dlouho očekávaného modelu, který se oficiálně představí na podzimním pařížském autosalonu.

Lidé z Wolfsburgu s myšlenkou postavit terenní model dlouho koketovali. Již v druhé polovině devadesátých let bylo zřejmé, že teréňák v nabídce evropské jedničky citelně chybí. První designérskou vizi představil Ferdinand Piëch poměrně pozdě až na autosalonu v Detroitu před dvěma lety. Otestoval si tak americké řidiče, kteří především by se měli stát zákazníky nového lehce terenního SUV.

Pak již následoval vývoj spolu se spřízněným Porsche, na jehož konci stojí společná podvozková plošina a některé další součásti. Obě firmy zvolily pro sourozence vlastní jména, jméno colorado původního konceptu nevyužila ani jedna z nich.

V posledních měsících ještě vedení Volkswagenu zamíchalo kartami, když představilo další SUV s názvem magellan. Zmatení automobilového světa netrvalo dlouho, projekt převzala automobilka Audi. Jejím cílem je dodat magellanu luxusnější nádech a pozvednout ho z třídy SUV výše tak, aby si s touaregem či cayennem nekonkuroval.