Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Transporter: předčí nejednoho konkurenta

  23:14aktualizováno  23:14
24. 3. 1999 - Volkswagen Transporter vyjel od roku 1949 na silnice ve více než sedmi a půl milionech exemplářích čtyř generací. Na trhu ojetin nejvíce znamenají auta třetí řady z let 1979 až 1990.

Ta jsou k mání za částky od třiceti tisíc v nejstarších exemplářích přes padesátitisícové z poloviny osmdesátých let až po stodvacetitisícové kusy ze závěru výroby a v nejžádanějším provedení dieselových mikrobusů.
I současná generace se příblížila širšímu okruhu lidí - ceny automobilů ze začátku devadesátých let jsou pod dvousettisícovou hranicí. Zájemce o starší vůz přitom může - pokud nekoupí vysloveného vysloužilce - vycházet z předpokladu, že Volkswagen posledních dvou generací bude lepší než mnohá srovnatelná víceúčelová konkurence. To neplatí v případě vozů ze sedmdesátých let či dokonce starších, které naopak byly proslulé korozí karoserie a kromě jiného i zásadními problémy brzd. Na zdejším trhu ojetin se ovšem prakticky nevyskytují.
Víceúčelové Volkswageny osmdesátých a devadesátých let podle statistik TÜV významně převyšují srovnatelné vozy například v antikorozní ochraně. Auta ve stáří od sedmi do jedenácti roků trpí zásadní korozí nosných dílů šestkrát až osmkrát méně než konkurence. Potíže nebývají s řízením ani s brzdovým vedením či brzdovými hadičkami, nadprůměrně dlouho odolává rzi a prasklinám výfuk. Výrazně méně se na hodnocených vozech vyskytují netěsnosti s úniky oleje z motoru a převodovky.
A jsou-li zmíněná vozidla v několika ze sledovaných parametrů v podprůměru, zpravidla neklesají do červených čísel nijak hluboko. Významněji jsou závady provozních brzd u tří- až pětiletých aut, zatímco starší vozy jsou i v této oblasti lepší než průměr. Konkrétně u zadních brzd bývají rezervy v účinnosti, brzdový pedál mívá dlouhý mrtvý chod. Poměrně brzy "odcházejí" brzdové destičky, s účinností ruční brzdy mívají potíže víceúčelové Volkswageny prakticky všeho stáří. Mechanici a obchodníci s ojetinami u zmíněných automobilů poukazují na problémy se synchrony převodovek. U výrobků do roku 1982 byly hlučné (vzduchem chlazené) a v některých typech i málo výkonné benzinové motory.
Za hodné pozornosti doporučují odborníci vozy až od ročníku výroby 1984, který přinesl první ze zásadních zlepšení v antikorozní ochraně karoserií.
Transportery posledních dvou generací mají motory o obsahu od 1,6 do 2,5 litru o výkonech od 37 do 81 kilowattů, diesely jsou k dispozici od roku 1980.
Opravy patří k dražším. Vyplývá to z údajů značkových prodejců, kteří upozorňují, že ceny jednotlivých dílů jsou orientační a u různých typů se mohou více či méně lišit - vůz třetí generace/vůz současné generace: blatník se sloupkem/blatník - 4930 Kč/4800 Kč, přední nárazník - 6000/13 500, přední světlomet - 2000/4300, alternátor - 12 000/15 000, chladič - 7800/7800.

Volkswagen bus třetí generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ stabilní řízení
+ kvalitní brzdové vedení a hadice
+ trvanlivý výfuk
- hlučné a málo výkonné motory
- málo trvanlivé synchrony v převodovce
- málo trvanlivé brzdové destičky

Volkswagen bus současné generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ kvalitní řízení
+ solidní výrobní zpracování
+ vynikající užitné vlastnosti
- nedostatky v účinnosti zadních provozních brzd
- nedostatky v účinnosti parkovací brzdy
- zbytečně velký mrtvý chod pedálu brzdy
- málo trvanlivé brzdové destičky

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.