Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Transporter: předčí nejednoho konkurenta

  23:14aktualizováno  23:14
24. 3. 1999 - Volkswagen Transporter vyjel od roku 1949 na silnice ve více než sedmi a půl milionech exemplářích čtyř generací. Na trhu ojetin nejvíce znamenají auta třetí řady z let 1979 až 1990.

Ta jsou k mání za částky od třiceti tisíc v nejstarších exemplářích přes padesátitisícové z poloviny osmdesátých let až po stodvacetitisícové kusy ze závěru výroby a v nejžádanějším provedení dieselových mikrobusů.
I současná generace se příblížila širšímu okruhu lidí - ceny automobilů ze začátku devadesátých let jsou pod dvousettisícovou hranicí. Zájemce o starší vůz přitom může - pokud nekoupí vysloveného vysloužilce - vycházet z předpokladu, že Volkswagen posledních dvou generací bude lepší než mnohá srovnatelná víceúčelová konkurence. To neplatí v případě vozů ze sedmdesátých let či dokonce starších, které naopak byly proslulé korozí karoserie a kromě jiného i zásadními problémy brzd. Na zdejším trhu ojetin se ovšem prakticky nevyskytují.
Víceúčelové Volkswageny osmdesátých a devadesátých let podle statistik TÜV významně převyšují srovnatelné vozy například v antikorozní ochraně. Auta ve stáří od sedmi do jedenácti roků trpí zásadní korozí nosných dílů šestkrát až osmkrát méně než konkurence. Potíže nebývají s řízením ani s brzdovým vedením či brzdovými hadičkami, nadprůměrně dlouho odolává rzi a prasklinám výfuk. Výrazně méně se na hodnocených vozech vyskytují netěsnosti s úniky oleje z motoru a převodovky.
A jsou-li zmíněná vozidla v několika ze sledovaných parametrů v podprůměru, zpravidla neklesají do červených čísel nijak hluboko. Významněji jsou závady provozních brzd u tří- až pětiletých aut, zatímco starší vozy jsou i v této oblasti lepší než průměr. Konkrétně u zadních brzd bývají rezervy v účinnosti, brzdový pedál mívá dlouhý mrtvý chod. Poměrně brzy "odcházejí" brzdové destičky, s účinností ruční brzdy mívají potíže víceúčelové Volkswageny prakticky všeho stáří. Mechanici a obchodníci s ojetinami u zmíněných automobilů poukazují na problémy se synchrony převodovek. U výrobků do roku 1982 byly hlučné (vzduchem chlazené) a v některých typech i málo výkonné benzinové motory.
Za hodné pozornosti doporučují odborníci vozy až od ročníku výroby 1984, který přinesl první ze zásadních zlepšení v antikorozní ochraně karoserií.
Transportery posledních dvou generací mají motory o obsahu od 1,6 do 2,5 litru o výkonech od 37 do 81 kilowattů, diesely jsou k dispozici od roku 1980.
Opravy patří k dražším. Vyplývá to z údajů značkových prodejců, kteří upozorňují, že ceny jednotlivých dílů jsou orientační a u různých typů se mohou více či méně lišit - vůz třetí generace/vůz současné generace: blatník se sloupkem/blatník - 4930 Kč/4800 Kč, přední nárazník - 6000/13 500, přední světlomet - 2000/4300, alternátor - 12 000/15 000, chladič - 7800/7800.

Volkswagen bus třetí generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ stabilní řízení
+ kvalitní brzdové vedení a hadice
+ trvanlivý výfuk
- hlučné a málo výkonné motory
- málo trvanlivé synchrony v převodovce
- málo trvanlivé brzdové destičky

Volkswagen bus současné generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ kvalitní řízení
+ solidní výrobní zpracování
+ vynikající užitné vlastnosti
- nedostatky v účinnosti zadních provozních brzd
- nedostatky v účinnosti parkovací brzdy
- zbytečně velký mrtvý chod pedálu brzdy
- málo trvanlivé brzdové destičky

Autor:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...

Najdete na iDNES.cz