Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Transporter: předčí nejednoho konkurenta

  23:14aktualizováno  23:14
24. 3. 1999 - Volkswagen Transporter vyjel od roku 1949 na silnice ve více než sedmi a půl milionech exemplářích čtyř generací. Na trhu ojetin nejvíce znamenají auta třetí řady z let 1979 až 1990.

Ta jsou k mání za částky od třiceti tisíc v nejstarších exemplářích přes padesátitisícové z poloviny osmdesátých let až po stodvacetitisícové kusy ze závěru výroby a v nejžádanějším provedení dieselových mikrobusů.
I současná generace se příblížila širšímu okruhu lidí - ceny automobilů ze začátku devadesátých let jsou pod dvousettisícovou hranicí. Zájemce o starší vůz přitom může - pokud nekoupí vysloveného vysloužilce - vycházet z předpokladu, že Volkswagen posledních dvou generací bude lepší než mnohá srovnatelná víceúčelová konkurence. To neplatí v případě vozů ze sedmdesátých let či dokonce starších, které naopak byly proslulé korozí karoserie a kromě jiného i zásadními problémy brzd. Na zdejším trhu ojetin se ovšem prakticky nevyskytují.
Víceúčelové Volkswageny osmdesátých a devadesátých let podle statistik TÜV významně převyšují srovnatelné vozy například v antikorozní ochraně. Auta ve stáří od sedmi do jedenácti roků trpí zásadní korozí nosných dílů šestkrát až osmkrát méně než konkurence. Potíže nebývají s řízením ani s brzdovým vedením či brzdovými hadičkami, nadprůměrně dlouho odolává rzi a prasklinám výfuk. Výrazně méně se na hodnocených vozech vyskytují netěsnosti s úniky oleje z motoru a převodovky.
A jsou-li zmíněná vozidla v několika ze sledovaných parametrů v podprůměru, zpravidla neklesají do červených čísel nijak hluboko. Významněji jsou závady provozních brzd u tří- až pětiletých aut, zatímco starší vozy jsou i v této oblasti lepší než průměr. Konkrétně u zadních brzd bývají rezervy v účinnosti, brzdový pedál mívá dlouhý mrtvý chod. Poměrně brzy "odcházejí" brzdové destičky, s účinností ruční brzdy mívají potíže víceúčelové Volkswageny prakticky všeho stáří. Mechanici a obchodníci s ojetinami u zmíněných automobilů poukazují na problémy se synchrony převodovek. U výrobků do roku 1982 byly hlučné (vzduchem chlazené) a v některých typech i málo výkonné benzinové motory.
Za hodné pozornosti doporučují odborníci vozy až od ročníku výroby 1984, který přinesl první ze zásadních zlepšení v antikorozní ochraně karoserií.
Transportery posledních dvou generací mají motory o obsahu od 1,6 do 2,5 litru o výkonech od 37 do 81 kilowattů, diesely jsou k dispozici od roku 1980.
Opravy patří k dražším. Vyplývá to z údajů značkových prodejců, kteří upozorňují, že ceny jednotlivých dílů jsou orientační a u různých typů se mohou více či méně lišit - vůz třetí generace/vůz současné generace: blatník se sloupkem/blatník - 4930 Kč/4800 Kč, přední nárazník - 6000/13 500, přední světlomet - 2000/4300, alternátor - 12 000/15 000, chladič - 7800/7800.

Volkswagen bus třetí generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ stabilní řízení
+ kvalitní brzdové vedení a hadice
+ trvanlivý výfuk
- hlučné a málo výkonné motory
- málo trvanlivé synchrony v převodovce
- málo trvanlivé brzdové destičky

Volkswagen bus současné generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ kvalitní řízení
+ solidní výrobní zpracování
+ vynikající užitné vlastnosti
- nedostatky v účinnosti zadních provozních brzd
- nedostatky v účinnosti parkovací brzdy
- zbytečně velký mrtvý chod pedálu brzdy
- málo trvanlivé brzdové destičky

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Další z rubriky

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Volvo XC60 D4 2014 · ČR/Automat
Volvo XC60 D4 2014 · ČR/Automat

r.v. 2014, naj. 49 302 km, diesel
670 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz