Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Up! Lite, příbuzný chystané trpasličí škodovky, vystačí s 2,44 litry nafty

aktualizováno 
Jeho tvůrci o něm říkají, že je to nejúspornější čtyřmístný vůz na světě. Koncept Up! Lite vychází z modelové řady New Small Family, která se bude od přespříštího roku vyrábět v Bratislavě. Do rodiny malých aut bude patřit i kapesní škodovka.

Nejnovější koncept Volkswagenu je poprvé k vidění na Los Angeles Auto Show, která probíhá v těchto dnech. Up! Lite oblečený do modrého laku "Liquid Blue Metallic" je dlouhý 3,84 metru, na výšku měří 1,4 a na šířku 1,6 metru, 18palcová kola jsou vyrobena z hliníku a karbonu.

Čtyřmístný hybridní automobil vystačí s 2,44 litry nafty na sto kilometrů jízdy. Pokud nepočítáme dietářské laboratorní speciály, neexistuje podle všeho úspornější auto. Nízká spotřeba znamená také malé emise CO2 (65 g/km).

Hybridní ústrojí tvoří malý turbodiesel a elektromotor, s jejich silou hospodaří sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG. Když je třeba, umí jet Up! Lite jen na elektřinu uloženou v lithium-iontových baterií. Nově vyvinuté TDIčko o objemu pouhých 0,8 litru disponuje maximálním výkonem 38 kW (51 k). Elektromotor má 10 kW. Pro rozjezdy a předjížděcí manévry může tedy řidič využít celkem 48 kW (65 k) výkonu. Volkswagen Up! Lite frčí až stošedesátkou a z nuly na 100 km/h zrychlí za 12,5 vteřiny.

Automobilka slibuje, že se čtyřmístný dietář pravděpodobně dočká celosvětového sériového uvedení na trh. Řada komponentů 695 kilogramů vážícího konceptu vychází z vozů rodiny malých aut "New Small Family", chystané na rok 2011.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.