Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Vento: nenápadný, ale spolehlivý služebník

aktualizováno 
12. 1. 2000 - Volkswagen Golf,který se prvně světu představil už v roce 1974, dal svým příznivcům také prostornější sedany od druhé golfové generace v roce 1984 odvozený model Jetta a od roku 1992 na třetí generaci navazující typ Vento. Zvláště VW Vento je mezi motoristy velmi oblíbený a v bazarech se prakticky nezdrží, když v nejstarších a nejjednodušších verzích bývá k mání za 140 tisíc s benzinovým a za 150 tisíc korun s dieselovým motorem.
Volkswagen Vento

Volkswagen Vento | foto: AAA Auto Praha

Obchodníci s ojetinami soudí, že cenu tlačí dolů venta barvy slonové kosti a s naftovými motory, obvykle taxíky se spoustou kilometrů na kontě. Ty se dostaly i pod hranici 120 tisíc korun, ale nelze o nich automaticky tvrdit, že už nemají motoristům co říci. I po 200 tisících kilometrech bývá vento schopen další solidní služby. Zachovalá auta bez taxíkářské minulosti, a hlavně mladší jsou pochopitelně perspektivnější, ale také dražší: ročníky výroby 1996 s benzinovým motorem stojí kolem 200 tisíc a nejoblíbenější a nejúspornější VW Vento 1,9 TDI je asi za 240 tisíc korun. Model Vento je - ostatně jako mateřský VW Golf - oblíben zejména pro robustnost, nenáročnost, bezpečnost, kvalitu zpracování a také pro úspornost v provozu i při nákupu náhradních dílů, které jsou často levnější než nejedna zahraniční, zvláště japonská konkurence. Navíc má proti golfu větší - půl metru krychlového objemný kufr. Vynikající je antikorozní ochrana, spolehlivé brzdové vedení a ocenění zaslouží i bezproblémový podvozek, v němž jsou snad jediným citlivějším místem tyče řízení. Co ventu vytknout? Snad nevýrazný design, nezajímavý interiér... Jedna z velkých předností, značná tuhost karoserie, se pak mění v problém v případě havarovaných - a do Česka bohužel bohatě z ciziny dovezených - vozů, jejichž opravy zvládne v patřičné kvalitě jen výborný klempíř s dobrým vybavením. K bolestem dál patří předčasně korodující výfuk a méně trvanlivé brzdové hadičky. A jestli poruchy zasáhnou elektroinstalaci, tak je to nejčastěji v dobíjení a ve startéru. Z nabídky VW Vento odborníci doporučují ke koupi cokoliv,ale hlavně 1,9 litrové diesely, ať už D,TD či TDI o výkonech 47, 55 a 66 kW. Z benzinových agregátů plně postačuje 1,8 litr, lhostejno, zda v silnější (66 kW) či slabší (55 kW) verzi. Divočejší jezdci snad raději zvolí dvoulitr (85 kW), ovšem budou-li chtít jít v nabídce ještě výš, měli by se zamyslet nad varováním, které je slyšet víc z Německa než z tuzemska: 2,8litrový šestiválec (128 kW) je pro karoserii vozu nižší střední třídy příliš, ze stejného důvodu je dobré zvážit pohon všech čtyř kol.

PLUSY
- robustnost, bezpečnost a výdrž
- ve srovnání s mateřským typem Golf větší kufr
- solidní výrobní zpracování
- úsporné a trvanlivé motory, zvláště diesely
- výborná antikorozní ochrana
- spolehlivý a bezporuchový podvozek

MINUSY
- nevýrazný design a nezajímavý interiér
- riziko nekvalitních oprav po těžké havárii
- předčasně korodující výfuky
- méně trvanlivé brzdové hadičky
- u hodně jetých vozů úniky oleje a chladicí kapaliny
- v náročnějším provozu méně trvanlivé tyče řízení

Největší konkurenti

Volkswagen Vento například ročníku výroby 1995 stojí zhruba 180 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Fiat Tempra 120 000, kufrový Peugeot 306 - 170 000, kufrový Opel Astra - 170 000, kufrový Nissan Almera v ročníku výroby 1996 - 180 000, Mazda 323 sedan v ročníku výroby 1996 - 170 000 a Seat Toledo - 160 000 korun.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.