- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Váha najvýkonnější baterie /dojezd až 550km/ 420kg, tedy celková hmotnost vozu 1820kg, tedy více než větší SUV, která chtějí zakazovat. Garance na baterii 8let/160000km, což někdo, kdo hodně jezdí najede za rok, či dva. Toho však vůz kvůli nízkému dojezdu a tudíž ztrátě casu s nabíjením a hledáním možností s tím spojenych moc neuhrane. Cena baterie, nemožnost vůz uhasit při vznícení, celková cena, cena při prodeji? Vážně mne nenapadá žádný důvod ke koupi.
Nevypadá to špatně, uvidíme, jak si povede v testech. Hlavně je důležitý temperature management a s tím související rychlost a stabilita rychlosti dobíjení.
Užijte si to! Za mne na tuhle online módu elektro aut z vysoka s... ehm kašlu, kupuju atmosferickou V6 a oslavím tenhle začátek pěkně a bezúčelně spálenou nádrží benzínu :)
Čím víc toho spálíte, tím to bude dražší. Tohle uvažování nikam dopředu nevede.
800 klacků v základu A protože je to VW bude se připlácet za každej pšouk.
Jestli je toto lidové auto, tak by mě zajímalo, jestli VW platí svým zaměstnancům "lidovou" mzdu aby si ho mohli dovolit.
PS - že se auto stane legendou (Brouk, Golf) určují zákazníci svým zájmem. Ne výrobce tím, že to předem oznámí
Nezapomeňte, že my nejsme cílový trh. Němci mají 4x vyšší mzdy. Tedy pro Němce je to tolik jako pro Čecha 200.000
Vazeni odpurci E-aut uvedomte si prosim, ze nejsou urceny pro ceskeho kutila k jizde na chaticku, chaloupku nebo zahradku. Abyste si prepravili nejake zemaky nebo sindele na opravu strechy, na to potrebujete jiny typ auta s motorem z traktoru. Tyto E-auta jsou urcena k preprave osob se zavazadly a po normalni silnici, ne na polnacku. Cenu vubec nereste, Nemec, Rakusan, Anglican atd ma 3,5x vyssi prumerny plat nez ma prumerny Cech, takze cena 30tis € neni pro nej zas tak velky problem. V USA se na Tesly ceka v poradniku mesice presto, ze za vyssi cenu mohou dostat luxusni auto. Pokrok nelze zastavit a navic, kdo si ve vyspele zapadni civilizaci koupi E-auto, bude moci vjet do center mest. Auto s motorem z traktoru budete muset nechat v predmesti a do centra pokracovat MHD. VW ID.3 je nadherny!
Tak jasný, když máte spoustu peněz koupíte si třeba BMW i8 a neresite to. Jenže většina lidí v ČR zas tolik peněz na rozhazování nemá...
Proč jsou elektromobily tak drahé? Ty baterie zase už tak strašně drahé nejsou. VW tvrdí, že odebírá baterky pod 100 dolarů za kWh. To znamená, že ta baterka má cenu za články 4500 dolarů u základního modelu. Tedy nějakých 100.000 korun. S elektromotorem a dalšími, elektronikou, chlazením dohromady tak 200 tisíc. A zase to nemá motor, několika stupňovou převodovku, karburátor, nádrž a tisíce součástek, které v eletromobilu nejsou. Celkově to zvýší cenu oproti spalováku o 50-100 tisíc.
Elektromobily jsou tak drahé hlavně proto, že je to malosériová výroba a vysoké počáteční investice. S tím jak bude stoupat výroba, budou klesat ceny za 1 kus a tím zase stoupnou prodeje. Klasika masivní výroby. Už jenom z principu jednoduchosti elektromobilu můžou být levnější než spalováky.
baterie stojí mnohem více než uvádíte. navíc některé prvky se těží v Africe s podílem dětské práce (až se vyřadí bude to ještě dražší). Baterky stojí mnohem více.
To co by mě od koupi VW ID.3 odradilo je kromě ceny hlavně akumulátor. Mám mobil, dobíjím skoro každý den a teď po skoro dvou letech je pokles kapacity hodně znát. Tak moc že uvažuji nad koupí nového akumulátoru. Jenže cena i s výměnou je ale tak vysoká že se pomalu vyplatí koupit nový mobil a tento dát mámě. Koupím si tedy nový elektromobil, budu s ním každý den hodně jezdit a po tisíci dobijeni mi kapacita klesne tak moc že to bude hodně znát... Nová originální baterie bude tak drahá že se to pomalu ani nevyplatí a repasované nebudou nic moc...
Je tam záruka 8 let. Baterky v mobilech nejsou ty stejné jako u aut.
Obvykle si clověk kupuje za rozumnou cenu i rozumnou užitnou hodnotu. Co z toho elektroauto splňuje?
Teď jsem četl nějakou recenzi a tam se píše, že běžná domácnost má 32A jistič. No to bych chtěl vidět v reálu, kolik takových domácnosti je No a nabíjet auto přes 16A, to je skoro celý den
Kolik denně najedete kilometrů? Na dobití denního nájezdu za pár hodin vám bude stačit i těch 16A.
Doba elektrická (v automobilismu) začala už několikrát - a vždycky to tak nějak vyšumělo...
Nebyly dostupné ty správné technologie a nebyla tu dieselgate.