Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Passat vyrobí za dva roky v Bratislavě. Vyvinou ho v Mladé Boleslavi

  16:00
Kategorie VW Passat, Fordu Mondeo, Opelu Insignia a Superbu v podání Škody ztrácí pozice, na místa manažerských sedanů a kombíků se tlačí SUV. Spekulace, zda aktuální Passat není poslední, utnul britský magazín Autocar – Passat dorazí. Společně s příštím Superbem ho vyvinou v Mladé Boleslavi.
Aktuální osmá generace  Volkswagenu Passat

Aktuální osmá generace Volkswagenu Passat | foto: Volkswagen

Autocar napsal, že vedení značky víc než rok spekulovalo, zda se do projektu nového Passatu pustit. Nakonec dostal projekt zelenou a nová generace s kódovým označením B9 má dorazit v roce 2023. Přijet má společně se čtvrtou novodobou generací Škody Superb. To potvrdil také dnes už bývalý předseda představenstva Škody Bernhard Maier, který v poděkování zaměstnancům publikovaném ve firemním magazínu Škoda Mobil letos v červenci uvedl: „Kromě toho nám koncern Volkswagen svěřil velkou míru dodatečné zodpovědnosti – například za vývoj nové generace vozů Superb a Passat....“

Protože se trh passatovské třídy smrskává v Evropě i Americe, mají si být Passat se Superbem bližší, dokonce se nabízí hypotéza, že půjde o stejná auta rozlišená jen značkami, čemuž by nahrávalo i to, že by obě auta byla liftbacky/fastbacky.

Nově se teď totiž spekuluje, že namísto sedanu by Passat mohl dostat záď typu fastback, měl by tedy víko kufru otvírané i s plynule klesajícím zadním oknem, jako to měly kdysi první dvě generace modelu (první měl premiéru v roce 1973). Potvrzený je i kombík. Nová generace má být o něco delší a hlavně má mít delší rozvor. Za technický základ poslouží opět modulární platforma MQB koncernu VW pro auta s motorem vpředu napříč a pohonem předních (nebo všech) kol, která postupně prochází evolucí. V USA se navíc aktuálně prodává Passat, který je technicky výrazně odlišný od toho evropského. Stojí totiž na jiné, starší platformě PQ46. S tím má být konec, v Boleslavi teď tedy vyvíjejí Passat pro celý svět. Hlavním úkolem konstruktérů je implementovat do nové generace vozu nejmodernější technologie konektivity a prvky autonomního řízení.

I přes setrvalý pokles se v Evropě stále prodá přes sto tisíc passatů ročně, populární je v Číně a i Amerika je stále zemí, kde patří sedany k nejpopulárnějším typům aut. Hlavně poptávka ve velké Číně byla podle Autocaru rozhodujícím faktorem pro definitivní „ano“ pro devátou generaci modelu, kterého do dneška vyrobili přes třicet milionů.

Tradičnímu Passatu navíc přímo v nabídce značky konkuruje ladný, sportovněji laděný Arteon, který teď nově dorazil i jako stylový kombík typu shooting brake. Před nedávnem dokonce šéf koncernu VW, a tehdy i značky Volkswagen, Herbert Diess naznačoval, že by se Passat nemusel dočkat pokračovatele. Nakonec tedy nový Passat bude a má cílit na konzervativnější klientelu.

Příští generace má být také o něco luxusnější. Vzhledem ke struktuře prodejů a také situaci na trhu, kdy Passat v prodejích předbíhají prémiové mercedesy a BMW, automobilka zhodnotila, že zákazníkům peníze nechybí, takže je z nich honosnějším autem mohou vytáhnout víc než dnes. Zachována má zůstat i trekkingově laděná varianta Alltrack.

Už je jisté, že s koncem osmé generace opustí Passat po 36 letech fabriku v Emdenu. Původně se mluvilo o výrobě v Kvasinách, kde dnes vzniká Superb. Po tanečcích kolem kompetencí a výběru lokality pro stavbu nové továrny se koncern rozhodl pro Turecko, politická situace ovšem vše změnila a nakonec se nová fabrika stavět nebude (čtěte zde). Podle nejposlednějších informací se mají oba modely vyrábět společně v bratislavské fabrice koncernu VW, kde se nyní montují Touaregy nebo Škody Citigo.

Kromě benzinových a naftových verzí s lehkou hybridizací se chystá i plug-in hybridní provedení. Nejasnosti jsou kolem e-Passatu. O plně elektrické variantě se mluví, ovšem postavit takové auto na platformě MQB určené pro vozy se spalovacím motorem a částečnou elektrifikací by vzhledem k tomu, že koncern VW razí strategii speciálních platforem pro elektromobily, nedávalo smysl. Volkswagen navíc chystá elektrický sedan i kombík vycházejícího z konceptu ID Vizzion, které mají být bateriovým protějškem Passatu.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...