Nový Focus ST startuje. Kvůli jednodušším opravám už není oranžový

Exkluzivně aktualizováno 
Přiostřená verze focusu se právě dostává do prodeje. Ford nabízí nové ST jako hatchback i kombík. Předchozí generace rychlého focusu měla krásné oranžové zářivé lakování, nová se na firemních obrázcích naparuje hlavně v zářivě žluté.

Ford Focus ST | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nový Focus ST startuje na 856 tisících korunách, za kombík se připlácí čtyřicet tisíc. Pod kapotou má už třetí generace STčka dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 250 koní.

Fotogalerie

Focus s ním zrychlí na stovku za 6,5 sekundy a maximálka se blíží 250kilometrové rychlosti.

Speciální barvy

Každý nově uváděný model dostává svou barvu, která je takzvaná zaváděcí. Má ji na všech firemních prospektech, v reklamách a na oficiálních fotkách. Mnohdy to bývá nový odstín, který se stane žádaným, jindy bláznivá barva, kterou si nakonec zvolí jen minimum zákazníků.

Ford Focus ST

Výrazný odstín s perleťovým efektem electric orange, jak jej u Fordu nazývali, dostalo předchozí STčko proto, aby zaujalo na první pohled. Ford si udělal také průzkum, jak vnímají lidé jednotlivé barvy. Oranžová prý značí optimismus a otevřenost.

Jenže sázkou na oranžovou designéři z oddělení barev trochu zavařili odborníkům na lakování. Oranžová barva je totiž velmi náročná. "Lidské oko vnímá u oranžové citlivě každou odlišnost v odstínu," vysvětlil pro iDNES.cz Carsten Starke z vývojového centra Fordu v Cáchách.

Paleta barev, ze které se vybírají odstíny pro nová auta. Od oranžové

Paleta barev, ze které se vybírají odstíny pro nová auta. Od oranžové předchozího Focusu ST se Ford posunul u nové generace ke žluté, která je méně náročná z pohledu technologie.

Na paletě složené ze všech odstínů mají právě u oranžové velmi hustou škálu různých odstínů této barvy. To je problém pro následné opravy, ale i pro výrobu, při které se lakují různé povrchy a materiály. Musí se vždy namíchat přesný odstín barvy.

To u žluté, kterou Ford vybral pro nové STčko, je podle Starkeho tolerance mnohem větší. Lidskému oku se slije do jednoho odstínu větší škála z barevného rozsahu.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz