Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyberte sportovní kupé za lidovku. Chevrolet testuje zájem zákazníků

  11:24aktualizováno  11:24
Dvě atraktivní malá kupé. Jedno s pohonem zadních kol a siluetou podobnou kupé BMW 1. Druhé s pohonem na předek a sportovní karoserií. V obou modelech malý přeplňovaný motor s výkonem 150 koní. To vše vytvořené na levné sériové technice s předpokládanou cenou 20 000 dolarů.

| foto: GM - Chevrolet

Myšlenka to není vůbec špatná. Vzít sériovou techniku z levných koncernových aut, upravit ji a vše obléknout do líbivého sportovního kabátku. Chevrolet si tentokrát vzal na paškál platformu z globálního modelu Cruze, který je dobře známý i u nás. Přidal jako základ přeplňovaný motor EcoTec 1,4 s výkonem 110 kW, což je opět sériová pohonná jednotka.

Chevrolet Code 130R

Výsledkem je dvojice konceptů Tru 140S a Code 130R, které Chevrolet ukázal veřejnosti na autosalonu v Detroitu. Kupé si nejsou podobná, ale spojuje je čtyřmístná karoserie, moderní multimediální výbava a případná relativně nízká cena. Výrobce ji pro americký trh odhadl pod 20 000 dolarů, tedy v přepočtu necelých 400 000 korun. A to je za malý sporťák solidní částka.

Ovšem do výroby je ještě cesta dlouhá, zatím se testuje zájem zákazníků. Drápek chce Chevrolet v tomto případě zatnout především u mládeže, která si nechce nebo nemůže dovolit velká americká kupé, jako je třeba Chevrolet Camaro. I když případný cenový rozdíl by nebyl zase až tak velký.

Chevrolet Code 130R

Designéři a konstruktéři Chevroletu Code 130R musejí obdivovat BMW 1. Ovšem nikoliv hatchback, ale méně rozšířené kupé. Nový Chevrolet má s jedničkovým kupé od BMW velmi podobnou siluetu. Vpředu nezapře příslušnost k rodině Chevroletů, z boku vynikne minimální přední převis. Auto má mohutný ponton s opticky relativně malou kabinou. Působí velmi dynamicky a svěže, spíš evropským stylem, než americkým designem.

Fotogalerie

Vystavený koncept pohání podélně uložený přeplňovaný čtyřválec EcoTec s objemem 1,4 litru a velmi slušným výkonem 110 kW. Benzínové jednotce ale bude sekundovat ještě elektromotor eAsisst, zatím však bez jeho bližší specifikace. Oba motory pohánějí zadní kola a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku. Zvolená koncepce vypadá atraktivně a slibuje solidní jízdní zážitky.

Druhé kupé Tru 140S je z úplně jiného těsta. Poháněná jsou tentokrát kola přední nápravy, pomocný elektromotor chybí a především karoserie slibuje úplně něco jiného. Velmi dynamická karoserie připomíná supersportovní kupé typu Lamborghini nebo Ferarri. Přitom máme před sebou opět jen základ z Chevroletu Cruze a přeplňovanou jednačtyřku.

Kupé má výrazně klínovitý profil s vpřed posazenou kabinou a dlouhou splývavou zádí, která začíná už na střeše hned za A sloupkem. Designéři si vyhráli i s detaily přední a zadní části. Opět se jim výborně podařilo vystihnout styl supersportovních aut. Siluetu pak dotvářejí výrazně vystouplé blatníky. Tru je o poznání delší než Code. Na délku měří 4,5 metru, menší code je o více než deset centimetrů kratší. Naopak rozvor má o fous delší code (2,77 metru) než tru s 2,74 metru.

Chevrolet Tru 140S

Elektromotor u Chevroletu Tru chybí, ekologickým prvkem je systém start-stop. Pro mladé zákazníky, kteří by po pohledném kupé zatoužili, připravil Chevrolet i docela bohatou paletu multimediální výbavy. Vedle mobilního datového připojení bude k mání i wi-fi hotspot, bluetooth připojení a integrovaný pevný disk pro uskladnění multimediálního obsahu. Vše by pak mělo ovládat rozhraní MyLink.

Ani pro model Tru 140S zatím zájemci do autosalonů spěchat nemusí. I v jeho případě sice Chevrolet prozradil, že si cenu umí představit pod hranicí 20 000 dolarů, ale do výroby zatím nemíří.

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.