Chevrolet Tru 140S

| foto: GM - Chevrolet

Vyberte sportovní kupé za lidovku. Chevrolet testuje zájem zákazníků

  • 58
Dvě atraktivní malá kupé. Jedno s pohonem zadních kol a siluetou podobnou kupé BMW 1. Druhé s pohonem na předek a sportovní karoserií. V obou modelech malý přeplňovaný motor s výkonem 150 koní. To vše vytvořené na levné sériové technice s předpokládanou cenou 20 000 dolarů.

Myšlenka to není vůbec špatná. Vzít sériovou techniku z levných koncernových aut, upravit ji a vše obléknout do líbivého sportovního kabátku. Chevrolet si tentokrát vzal na paškál platformu z globálního modelu Cruze, který je dobře známý i u nás. Přidal jako základ přeplňovaný motor EcoTec 1,4 s výkonem 110 kW, což je opět sériová pohonná jednotka.

Chevrolet Code 130R

Výsledkem je dvojice konceptů Tru 140S a Code 130R, které Chevrolet ukázal veřejnosti na autosalonu v Detroitu. Kupé si nejsou podobná, ale spojuje je čtyřmístná karoserie, moderní multimediální výbava a případná relativně nízká cena. Výrobce ji pro americký trh odhadl pod 20 000 dolarů, tedy v přepočtu necelých 400 000 korun. A to je za malý sporťák solidní částka.

Ovšem do výroby je ještě cesta dlouhá, zatím se testuje zájem zákazníků. Drápek chce Chevrolet v tomto případě zatnout především u mládeže, která si nechce nebo nemůže dovolit velká americká kupé, jako je třeba Chevrolet Camaro. I když případný cenový rozdíl by nebyl zase až tak velký.

Chevrolet Code 130R

Designéři a konstruktéři Chevroletu Code 130R musejí obdivovat BMW 1. Ovšem nikoliv hatchback, ale méně rozšířené kupé. Nový Chevrolet má s jedničkovým kupé od BMW velmi podobnou siluetu. Vpředu nezapře příslušnost k rodině Chevroletů, z boku vynikne minimální přední převis. Auto má mohutný ponton s opticky relativně malou kabinou. Působí velmi dynamicky a svěže, spíš evropským stylem, než americkým designem.

Vystavený koncept pohání podélně uložený přeplňovaný čtyřválec EcoTec s objemem 1,4 litru a velmi slušným výkonem 110 kW. Benzínové jednotce ale bude sekundovat ještě elektromotor eAsisst, zatím však bez jeho bližší specifikace. Oba motory pohánějí zadní kola a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku. Zvolená koncepce vypadá atraktivně a slibuje solidní jízdní zážitky.

Druhé kupé Tru 140S je z úplně jiného těsta. Poháněná jsou tentokrát kola přední nápravy, pomocný elektromotor chybí a především karoserie slibuje úplně něco jiného. Velmi dynamická karoserie připomíná supersportovní kupé typu Lamborghini nebo Ferarri. Přitom máme před sebou opět jen základ z Chevroletu Cruze a přeplňovanou jednačtyřku.

Kupé má výrazně klínovitý profil s vpřed posazenou kabinou a dlouhou splývavou zádí, která začíná už na střeše hned za A sloupkem. Designéři si vyhráli i s detaily přední a zadní části. Opět se jim výborně podařilo vystihnout styl supersportovních aut. Siluetu pak dotvářejí výrazně vystouplé blatníky. Tru je o poznání delší než Code. Na délku měří 4,5 metru, menší code je o více než deset centimetrů kratší. Naopak rozvor má o fous delší code (2,77 metru) než tru s 2,74 metru.

Chevrolet Tru 140S

Elektromotor u Chevroletu Tru chybí, ekologickým prvkem je systém start-stop. Pro mladé zákazníky, kteří by po pohledném kupé zatoužili, připravil Chevrolet i docela bohatou paletu multimediální výbavy. Vedle mobilního datového připojení bude k mání i wi-fi hotspot, bluetooth připojení a integrovaný pevný disk pro uskladnění multimediálního obsahu. Vše by pak mělo ovládat rozhraní MyLink.

Ani pro model Tru 140S zatím zájemci do autosalonů spěchat nemusí. I v jeho případě sice Chevrolet prozradil, že si cenu umí představit pod hranicí 20 000 dolarů, ale do výroby zatím nemíří.