Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme auta za dva až pět platů

aktualizováno 
K ojetým autům za pár platů, která jsme ve spolupráci s odborníky autobazaru AAA Auto vybrali jako redakční tipy, existuje mnoho alternativ. Jaké vozy doporučuje expert MF DNES Oldřich Očenášek z organizace DEKRA, která v Česku provozuje Stanice technické kontroly?

Za dva platy (45 000 Kč)
Ford Fiesta 1.3i 44 kW (od mod. 96)

Ford Fiesta

Fiesta je spolehlivá, má dobré jízdní vlastnosti, nízké provozní náklady a relativně dobře se shání s kompletní servisní historií – spousta jich totiž byla koupených nových v Česku. Určitě neberte dieselovou variantu s "osmnáctkou", která trpěla závadami rozvodového mechanismu. Doporučoval bych klasickou osmiventilovou 1.3 s výkonem 44 kW.

Alternativou k fiestě může být i Ford Ka (když někomu stačí jen dvoje dveře), který je vlastně jen převlečenou fiestou. U "káček" dejte pozor na korozi zadních blatníků (zejména okolo hrdla palivové nádrže a v rozích dveří), pak už jde rychle i zbytek auta.

***

Za tři platy (65 000 Kč)
Volkswagen Golf III

VW Golf

Dokonalé auto, netrpící žádnou z nectností dnešních laciných plastových vozítek. Prémiové zpracování, kvalitní materiály a charizma. Velkou nevýhodou je, ze se špatně shání zachovalé auto, které nemá třikrát přetočený tachometr, nebylo pětkrát na střeše, nemá několikrát změněnou identitu, nebo ho neupravoval začínající tuner.

Výběru golfa chce skutečně věnovat náležitou péči, ale pokud se povede najít zachovalé auto s jasným původem, není možné za tyhle peníze koupit víc muziky. Na motoru celkem nezáleží, všechny fungují skvěle, jen GTI s osmiventilovým motorem 85 kW si bere víc benzinu, než co za něj předvede.

***

Za čtyři platy (85 000Kč)
BMW 316i Compact

BMW 3 Compact

Je jen třídveřové, ale příjemné. Velice dobře se řídí. A je to BMW. Hodně compactů, které se prodávají, je ve slušném stavu, protože často fungují jako druhé auto v rodině. Při koupi je však určitě důležitá servisní historie.

"Bavoráky" snesou i nějaký ten kilometr navíc, takže bych se nebál koupit auto, které má najeto klidně kolem 150 tisíc kilometrů – pokud jsou ovšem skutečné. Ale pro tohle auto bych určitě jel za hranice, kde je mnohem větší výběr.

Co je však vůči ostatním autům jiné a co bude jistě mnoho potenciálních kupců odrazovat, je zadní náhon – podle mého názoru to však není handicap, ale v jistém směru výhoda a zdroj radosti z jízdy.

***

Za pět platů (105 000 Kč)
Opel Astra II (od 1998)

Opel Astra

Ekvivalent Golfa IV, jehož však za tyhle peníze běžně nekoupíte, protože kdyby ano, byl by golf vítěz. U astry bych se vyhnul naftovým motorům a benzinové 1.4, jíž se věčně trhá rozvodový řemen. Jako celek mě auto výrazně nenadchlo, ačkoli mu nelze upřít čistý a příjemný design.

Poměr ceny a užitné hodnoty mi přijde velice zajímavý a navíc dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni. Podle slov techniků značkových servisů se "tyhle opely" opravují lépe než koncernové octavie, golfy a toleda. Astra je bytelné auto, často si je pořizují firmy jako referentská vozidla. Proto bych se při koupi ojetiny vyhnul bílé barvě – to je téměř jistota, že koupíte firemní vůz.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.