Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výbušninou proti radarům

  13:17aktualizováno  13:17
"Mečem a ohněm", tedy konkrétně třaskavinami a zapálenými pneumatikami, se někteří britští řidiči brání všudypřítomným policejním radarům. Zejména postižena je silnice A37 jižně od Bristolu, kde nedávno někdo na ochranný kryt silniční kamery položil výbušninu a čistě ji odstřelil.
radar

radar

Britské silniční radary jsou tak běžné jako přechody nebo křižovatky. Poslední sčítání ukázalo, že jich je přes 6000.

Většinou jsou upevněny na místech, kde podle policie hrozí největší nebezpečí dopravních nehod. Policie a vláda se dušují, že smyslem kamer není vybírat pokuty, nýbrž chránit účastníky silničního provozu před nimi samými.

Mnoho řidičů má ale podezření, že to není tak docela pravda. Británie je zemí, kde automobily byly vynalezeny, ale také kde byly před sto lety učiněny první pokusy o zavedení rychlostních limitů pomocí zákona.

Podle něho musel před každým samohybem jedoucím rychleji než tři míle za hodinu běžet muž s červeným praporkem. Jako všechno britské i tento boj má tedy dlouhou tradici.


ČTĚTE TAKÉ: Nový Golf přijíždí na český trh

Kamery jsou v Británii zpravidla velmi dobře označeny, jejich ochranné kryty musejí být natřeny výraznou žlutou, řidiči jsou na ně upozorněni dopravními značkami, a to včetně příčných čar na silnicích v místech, kde jsou "v záběru".

Avšak hnutí silničních pirátů už má radarů dost a chce se jich na mnoha místech zbavit. Například na křižovatce u vesnice Emborough, kde ji před několika týdny vyhodili do povětří, se prý nestala nehoda už 25 let.

Tato nedávná první exploze je zřejmě přenesením boje na zcela novou úroveň. Doposud se používaly méně výbušné metody. Jedna z nich přišla z jižní Afriky - pachatelé dali kolem kamery pneumatiku, do ní nalili hořlavinu a celé to zapálili. Jeden takový útok stojí daňové poplatníky kolem 40.000 liber (skoro dva miliony korun), což je cena nové kamery. Policie se zavázala, že každou zničenou kameru se bude snažit vyměnit do 14 dnů.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.