Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výkonnému vozu nesvědčí kilometrové pojížďky

aktualizováno 
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor.
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor. "Nechal jsem zkontrolovat dobíjení, které je v pořádku. Elektrikář ovšem zjistil, že po vypnutí klíčku zapalování se spustí ventilátor chlazení, který pak je vždy 20 minut v chodu a baterii vybíjí," píše čtenář a doplňuje, že u vozu, jenž se do země dostal jako ojetina ze Švýcarska, ventilátor pracuje celou zmíněnou dobu po zapnutí a vypnutí klíčku i v případě, kdy vůbec nebyl spuštěn motor. "Ve značkovém servisu mi řekli, že u motoru 1.8 16V je to normální. Že prý s tímto vozem musím jezdit delší trasy, vždy alespoň 20 kilometrů, aby se akumulátor dobil," sděluje Luboslav Kapsa a ptá se, zda se skutečně dozvěděl pravdu a zda podobné potíže mají i další renaulty či auta jiných značek. Technik pražského zastoupení Renaultu pro Českou republiku Petr Hančl konstatuje, že popsaným způsobem nereagují všechny Renaulty 19, ovšem k výkonnému motoru 1.8 16V (99 kilowattů) zapínání ventilátoru po zastavení opravdu patří. "Děje se to také u dalších modelů, například u některých typů Laguna, známe to i z vozů jiných výrobců," upřesňuje Petr Hančl. "Výkonné agregáty, jichž je motorový prostor doslova plný, se totiž musí chladit. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se zplynoval a v palivové rampě odpařil benzin a při dalším startování by měl řidič potíže. Postup je naprogramovaný v řídicí jednotce a nelze ho nijak měnit." Odborník Renaultu se ovšem podivuje nad tím, že u čtenářova vozu běží ventilátor vždy 20 minut. "Podle mých informací by měl ventilátor být v akci jen tak dlouho, než se motor vychladí," doplňuje Petr Hančl a je přesvědčen, že pokud vůz má v pořádku dobíjecí soustavu i akumulátor, nemělo by mu ventilátorové chlazení po zastavení vadit. Technik Renaultu doporučuje všem, kdo by se mohli s podobnými problémy u svých automobilů setkat, aby prověřili funkci dobíjení, kvalitu akumulátoru a v neposlední řadě i to, zda baterii nevybíjí něco jiného. "Každopádně je ale třeba u výkonného Renaultu 19 1.8 16V Chamade nutné počítat s tím, že se ze zásady nehodí na kilometrové pojížďky," upozorňuje Petr Hančl.

Autor:


Témata: Renault

Nejčtenější



Další z rubriky

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Najdete na iDNES.cz