Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výkonnému vozu nesvědčí kilometrové pojížďky

aktualizováno 
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor.
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor. "Nechal jsem zkontrolovat dobíjení, které je v pořádku. Elektrikář ovšem zjistil, že po vypnutí klíčku zapalování se spustí ventilátor chlazení, který pak je vždy 20 minut v chodu a baterii vybíjí," píše čtenář a doplňuje, že u vozu, jenž se do země dostal jako ojetina ze Švýcarska, ventilátor pracuje celou zmíněnou dobu po zapnutí a vypnutí klíčku i v případě, kdy vůbec nebyl spuštěn motor. "Ve značkovém servisu mi řekli, že u motoru 1.8 16V je to normální. Že prý s tímto vozem musím jezdit delší trasy, vždy alespoň 20 kilometrů, aby se akumulátor dobil," sděluje Luboslav Kapsa a ptá se, zda se skutečně dozvěděl pravdu a zda podobné potíže mají i další renaulty či auta jiných značek. Technik pražského zastoupení Renaultu pro Českou republiku Petr Hančl konstatuje, že popsaným způsobem nereagují všechny Renaulty 19, ovšem k výkonnému motoru 1.8 16V (99 kilowattů) zapínání ventilátoru po zastavení opravdu patří. "Děje se to také u dalších modelů, například u některých typů Laguna, známe to i z vozů jiných výrobců," upřesňuje Petr Hančl. "Výkonné agregáty, jichž je motorový prostor doslova plný, se totiž musí chladit. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se zplynoval a v palivové rampě odpařil benzin a při dalším startování by měl řidič potíže. Postup je naprogramovaný v řídicí jednotce a nelze ho nijak měnit." Odborník Renaultu se ovšem podivuje nad tím, že u čtenářova vozu běží ventilátor vždy 20 minut. "Podle mých informací by měl ventilátor být v akci jen tak dlouho, než se motor vychladí," doplňuje Petr Hančl a je přesvědčen, že pokud vůz má v pořádku dobíjecí soustavu i akumulátor, nemělo by mu ventilátorové chlazení po zastavení vadit. Technik Renaultu doporučuje všem, kdo by se mohli s podobnými problémy u svých automobilů setkat, aby prověřili funkci dobíjení, kvalitu akumulátoru a v neposlední řadě i to, zda baterii nevybíjí něco jiného. "Každopádně je ale třeba u výkonného Renaultu 19 1.8 16V Chamade nutné počítat s tím, že se ze zásady nehodí na kilometrové pojížďky," upozorňuje Petr Hančl.

Autor:


Témata: Renault


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.