Diskuze
Tři děti na sedadle jsou riziko. Školy vyžadují autobusy s pásy
Děkujeme za pochopení.
D94a82n54i62e65l 43D44r40n95e94c
Škoda, že se v médiích u nehod autobusů obvykle neuvádí, zda cestující byli připoutaní. Pro nepřipoutaného může i banální nehoda skončit tragicky.
Smutné je, že nepřipoutaní cestující neohrožují jen sami sebe, ale i ty připoutané. Bohužel se stále většina lidí nepoutá, protože "když nás zastaví cajti, tak se stihnu připoutat dřív než ke mně dojdou, takže vo co de" apod...
P97e84t38r 76F62r29i18č
Dnes máme v autobusech pásy, ale jezdit s autobusem může téměř kdokoli.
Dříve v autobusech pásy nebyly vůbec, ale dostat se za volant autobusu znamenalo mít léta řidičské praxe bez nehod počínaje osobními auty, přes malé náklaďáky (typicky Avie, Praga V3S a S5T), pak větší náklaďáky (LIAZ, Tatra), pak soupravy (vlek, návěs) a pak teprve šoféra pustili na autobus. Nejdříve jezdil linky "okolo komína", pak ty dálkové a když byl hodně dobrý, dostal se na zájezdy. Setkat se na zájezdovém autobusu s řidičem pod 40 let věku bylo téměř nemožné.
I41g31n20á60c 75D34i21v44i21š
A tráva byla zelenější, holky hezčí a my mladší ;)
P93e93t50r 37B38á24č66a
Cely mladi jsme odjezdili na skolach v busech bez pasu, divim se, ze jsme to vubec prezili.
B87o25ř39i26v64o53j 42K91u15b11í82č10e80k
Tak kolik je v Libeteckem kraji skol ktere poradaji skolni vylety? Myslim ze to jsou stovky, to nejde dvouma autobusama vubec stihnout z kapacitnich duvodu.. Sam mam zkusenost ze skoly vyuzivaji levnejsich prepravcu se starsimi busy. Uz jen kvuli cene dopravy a celeho vyletu. Pokud by se cena vyletu zvysila rada rodicu na vylet dite neposle proto ze na to pak nema... A ted jak z toho ven.
J47o65s53e92f 16L96i98n60h87a43r82t
Děti se samy většinou neumí připoutat ani odpoutat.
Bederní pásy pro ně nejsou vhodné, hrozí pokuty za nepřipoutání se.
Za osoby odpovídá v prvé řadě řidič. Učitelky pouze za to, zda jsou děti připoutané pro ně neuzpůsobenými pásy.
Pokud nebude existovat možnost vypnutí všech pásů najednou na bezpečnostní tlačítko někde v blízkosti řidiče, není bezpečné poutat děti pro případ požáru.
O73n33d92ř64e79j 32L58o68š34o26t56h
A do autosedačky v autě je poutá kdo?
O82d67s66t25r90a45n78ě31n89ý 88U20ž81i65v70a60t51e75l
L12i14b94o36r 36N95á42b89ě30l49e36k
Jako, čte se to pěkně. Můžu ale ujistit, že školy a školky berou v naprosté většině tu nejlevnější přepravu. Je jim úplně jedno, co přijede.
K78a34r41o55l31i18n69a 34M48a80r17i25e 19H21l91a83v23s21o98v18á
a s kolika školami a školkami máte tu zkušenost, že paušalizujete?
A16n92t32o21n61í56n 40B70ů82z10e25k
Každá mince má dvě strany. Školy chtějí alespoň u nás, co nejlevnější přepravu, także se vozí linkovými vozy (nicméně u nás všechny vybaveny pásy). Pásy používá tak maximálně polovina škol a z normálních cestujících snad nikdo. Drzhá strana mince ovšem je, že například v případě požáru (což není zase tak neobvyklé) může býti problém, hlavně u těch malých dětí, s rychlostí opuštění vozidla. A ještě taková perlička na závěr. Když jsem upozornil jednu dozorující učitelku na povinost připoutání dětí bezpečnostními pásy tak mi odpověděla, že v dnešní době je těžké něco dětem nařizovat :D
J38i93ř64í 20J85o49z19a
"Dodala, že například Liberecký kraj má ve svém vozovém parku dva autobusy přizpůsobené školkovým dětem, které disponují autosedačkami. Autobusový dopravce Eurolines je zavedl před prázdninami v roce 2011."
Ve výše uvedeném textu z článku je chyba. Nejedná se o společnost Eurolines, ale o společnost BusLine a autobus je v provozu od roku 2012 a nese dokonce jméno Beruška. Více zde: http://www.busline.cz/cz/jedinecne-projekty.html
R48o51b80i50n 62W33a86l21k27e83r
Jezdím do práce busem, kde je počet sedících a stojících cestujících. Takže i pro starší 12 let nemusí platit co cestující to jedno sedadlo. Když děti dojíždí do školy, mohou v busu klidně i stát, tak proč je problém z hlediska legislativy se školním výletem? Osobně si myslím, že by každé dítě mělo mít svoji sedačku, ale nesvádějte to na legislativu. To snad jen v busu, kde nejsou místa ke stání.
R50o15m16a38n 37P27o17l27á48č33e20k
To je právě ten for... Bus, kterým jedete je městský popř. meziměstký, takže pásy nepotřebuje... Zájezdový to ovšem už mít musí...
Jenže pak přichází bod č.2. Dopravci z VHD jezdí i zájezdy stejnými vozy... Třeba dnes jsem potkal autobusy na Slavii, které byly polepené logy PID dokonce měly i označovače jizdenek a pokladnu... Přitom vezly děti na závody jako "zájezd"...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
Prodej nemovitosti 732 m2 - Skorotice - Chlébské
Skorotice - Chlébské, okres Žďár nad Sázavou
3 990 000 Kč