Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Měníte si kola na autě sami? Rekordmani to umí pod minutu

aktualizováno 
Výměnu kol dnes motoristé stále častěji nechávají na servisech. Na přehazování zimní sady za letní má čas a náladu stále méně řidičů. Při defektu se zase nechtějí špinit u krajnice, ostatně auta už dnes často rezervy ani nemají. Parta německých mechaniků vytvořila světový rekord ve výměně kol.

Vyměnit kolo na čas zkoušel snad každý čerstvý držitel řidičáku, kterému voní benzin. Nejlepší borci to i s vyproštěním rezervy ze dna kufru zvládali v řádu minut.

Parta servismanů, kteří jsou čerstvými držiteli rekordu ve výměně kol, měla situaci ulehčenou. Nářadí a nové kolo měli připravené po ruce, šrouby nezarostlé v náboji ani neutažené „na krev“ tak, že jdou povolit jen použitím hrubé síly.

Podívejte se, jak úspěšný pokus o rekord probíhal. Na výměnu jim stačila necelá minuta. Kvarteto německých mechaniků rekord vytvořilo v boxech okruhu EuroSpeedway Lausitz. Komisař dohlížející na korektnost pokusu hlídal, aby používali jen povolené nářadí (výhradně ruční) a nepomáhali si navzájem. Předchozí rekord vylepšili o 24 sekund, nový rekordní čas je 59,62 sekundy.

Auto zvedali na ručním zvedáku a povolovali klasickým klíčem na kola. Pársekundové časy výměny, které známe ze závodů aut, jsou nesrovnatelné. Rekordmani povolovali pět šroubů na každém kole ručně, u závodních aut je kolo připevněno jedinou centrální maticí, která se povoluje utahovačkou a auto se zvedá bleskurychle na hydraulickém zvedáku.

A jaký je váš rekordní čas? Pochlubte se v diskuzi pod článkem.



Témata: Krev


Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.