Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Měníte si kola na autě sami? Rekordmani to umí pod minutu

aktualizováno 
Výměnu kol dnes motoristé stále častěji nechávají na servisech. Na přehazování zimní sady za letní má čas a náladu stále méně řidičů. Při defektu se zase nechtějí špinit u krajnice, ostatně auta už dnes často rezervy ani nemají. Parta německých mechaniků vytvořila světový rekord ve výměně kol.

Vyměnit kolo na čas zkoušel snad každý čerstvý držitel řidičáku, kterému voní benzin. Nejlepší borci to i s vyproštěním rezervy ze dna kufru zvládali v řádu minut.

Parta servismanů, kteří jsou čerstvými držiteli rekordu ve výměně kol, měla situaci ulehčenou. Nářadí a nové kolo měli připravené po ruce, šrouby nezarostlé v náboji ani neutažené „na krev“ tak, že jdou povolit jen použitím hrubé síly.

Podívejte se, jak úspěšný pokus o rekord probíhal. Na výměnu jim stačila necelá minuta. Kvarteto německých mechaniků rekord vytvořilo v boxech okruhu EuroSpeedway Lausitz. Komisař dohlížející na korektnost pokusu hlídal, aby používali jen povolené nářadí (výhradně ruční) a nepomáhali si navzájem. Předchozí rekord vylepšili o 24 sekund, nový rekordní čas je 59,62 sekundy.

Auto zvedali na ručním zvedáku a povolovali klasickým klíčem na kola. Pársekundové časy výměny, které známe ze závodů aut, jsou nesrovnatelné. Rekordmani povolovali pět šroubů na každém kole ručně, u závodních aut je kolo připevněno jedinou centrální maticí, která se povoluje utahovačkou a auto se zvedá bleskurychle na hydraulickém zvedáku.

A jaký je váš rekordní čas? Pochlubte se v diskuzi pod článkem.



Témata: Krev


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.