Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Na rezervu ve Škodě Kodiaq potřebujete speciální hmat

aktualizováno 
Škoda Kodiaq se chlubí obřím kufrem, naloží prý až 2 065 litrů. První sedmimístná škodovka bude mít za příplatek dojezdovou rezervu ukrytou pod dvojitým dnem kufru. Aby se k ní dalo dostat, museli konstruktéři vymyslet originální řešení.

Nejprve je třeba zadní sedadla sklopit do podlahy. Poté se vyjme podlážka z kufru a odklopí obkladové panely na stranách. Pak použijete speciální hmat, kterým se zadní lavice jednoduše vyklopí, mechanismus ji zaaretuje ve zvednuté poloze a můžete rezervu vyjmout.

Fotogalerie

Důmyslné řešení má jen jednu vadu na kráse: obří kolo (Kodiaq může mít až devatenáctipalcové pneumatiky) s píchlou gumou totiž není kam do auta dát.

Do prostoru v podlaze, kde bylo dojezdové kolo, se totiž nevejde. Bude třeba vyprázdnit kufr, anebo ji bude mít někdo z posádky na klíně. U krajnice by byla škoda kolo nechávat.

Nutno dodat, že s podobným problémem bojuje mnoho aut. Když u kabrioletu vyměníte píchlé kolo za rezervu, často se obří pneumatika nevejde ani do prázdného kufru. Ale jsou i výjimky: dovádivá dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ mají kufr a přístup do něj dimenzovaný přesně tak, aby se do něj vešel pár náhradních kol, až ta, co máte na zadní nápravě, prošoupete dováděním na okruhu.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.