Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyndejte rezervu, dostanete kus kufru navíc

aktualizováno 
Od června si za rezervu při koupi nové škodovky musíte tisícovku připlatit. Když se ale spokojíte s lepidlem a malým kompresorem pro dofouknutí gumy, které jsou v základní výbavě, ušetříte navíc v malé fabii spoustu místa. Jezdit bez rezervy bude možné od půlky září.

To všechno se vejde do místa pro rezervu ve Škodě Fabii | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Nejmenší škodovka sice patří mezi malá auta, v Česku ovšem mnohdy dostává rodinné úkoly určené větším vozům. A to se pak každý decimetr krychlový místa hodí. Když máte pod podlahou rezervu, je tam kromě toho ještě hever a klíč na kola.

Souprava na lepeníKlasická plnohodnotná rezerva

Anebo je tam jen jedna malá modrá krabička s kompresorem, lahvička s lepidlem a náhradní ventilky. To vše uchycené v polystyrenovém "organizéru". Kromě toho vám pod podlahou zbude velmi hrubým odhadem 60 litrů místa. To už je ve fabii hatchback, která má základní objem kufru 315 litrů, slušná porce.

Nejdřív jsme zkusili naskládat věci do organizéru, který je v dutině po kole. Vešla se tam mimo jiné litrovka oleje, dvoulitrová lahev s kapalinou do ostřikovačů, pláštěnka, polštářek na krk, hasicí přístroj a další drobné i větší věci.

test lepicích sad

Neumíte vyměnit kolo? Zalepte ho - více ZDE

Pak jsme simulovali situaci řidiče, který se vydává na dlouhou cestu a kufr krátké fabie je mu opravdu malý. Polystyren šel ven a prostor jsme vystlali dekou, která se řidiči hodí tak jako tak. Aby se místo zaplnilo, nashromáždili jsme všechno, co jsme našli. Kromě toho co předtím, ještě třeba čtyři lékárničky, další hasicí sprej, různé prázdné tašky a batůžky. Když jsme to pak naskládali do fabie s rezervou, zabralo to tak na pětinu kufru.

Bez rezervy už se jezdí

Jízda bez náhradního kola není v Evropě ničím neobvyklým. Podle ministerstva dopravy například v Německu vyjíždí z autosalonů bez pátého kola až polovina aut. Autoklub ADAC vypočítal, že německý šofér píchne v průměru jednou za 150 tisíc kilometrů.

Bez rezervy

Z jakých autech lze nahradit rezervu lepicí sadou čtěte ZDE


Navíc, plnohodnotnou rezervu vám dnes dá do auta málokdo a na dojezdové "gramofonové desce", se kterou můžete jet komfortně a bezpečně maximálně osmdesátkou, dojedete stejně tak nejvýš do nejbližšího pneuservisu, stejně jako s gumou zalepenou lepicí sadou. Experti horující pro rezervu v kufru ale mají ještě jeden zásadní argument: bezpečnost. "U malých aut může být rezerva součástí deformační zóny, takže ztlumí náraz zezadu," říká Petr Říha, vedoucí technické zkušebny společnosti Dekra automobil provozující stanice technické kontroly.

S roztrhanou gumou si lepidlo neporadí

Jsou ale situace, kdy vám je lepicí souprava nanic. Třeba když se podaří gumu roztrhat. Řidiči pak nezbude, než si zavolat asistenční službu. Mnohdy ji ale volají i v případech, že rezervu v autě mají, jen se jim nechce do výměny, nebo se bojí, že ji nezvládnou. Když máte dražší auto, je i takový úkon u některých značek zadarmo. A třeba u Lexusu vám v případě komplikací nabídnou náhradní vůz. Když se vám něco takového stane na zahraniční dovolené, je shánění a domluva s cizojazyčnou asistenční službou samozřejmě komplikovanější. Namísto jednoduché dvacetiminutové výměny pak opravu řešíte půl dne.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.