Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyřazená auta budou od 2007 v Německu šrotována bezplatně

  13:24aktualizováno  13:24
Sešrotování aut vyřazených z provozu má být od roku 2007 v Německu pro jejich dosavadní majitele bezplatné, náklady na ekologické odstranění vyřazených vozů by převzali od tohoto data plně výrobci, u dovážených aut importéři. Vyplývá to z návrhu zákona, který schválila německá vláda.

Osobní auta a malé dodávky zakoupené po 1. červenci 2002, pokud budou vyřazeny do šrotu kvůli havárii, budou podle návrhu muset výrobci či importéři převzít k bezplatné likvidaci ihned. Ostatní auta až od zmíněného roku 2007.
Zákon, který ještě musí schválit obě komory parlamentu, vychází z příslušné směrnice Evropské unie přijaté v září 2000. Podobný zákon budou postupně muset mít všechny členské země EU. 

"Prosadili jsme se proti odpůrcům na plné čáře," komentoval usnesení kabinetu ministr životního prostředí Jürgen Trittin. Výrobci údajně proti zákonu zpočátku brojili stejně ostře jako proti zákazu používat neekologické a hořlavé materiály ve své produkci či proti povinnosti určité množství materiálu recyklovat.

Odpor automobilek proti povinnosti likvidovat po opotřebení své výrobky byl otupen možností odepisovat si z daní již nyní část investic v rámci příprav na recyklaci. Podle Trittina by tak výrobci mohli na odvodech státu ušetřit 500 miliónů marek ročně. 

Zákon postupně zvyšuje podíl materiálu, který musí automobilky ze svých výrobků zpracoval či recyklovat. Od roku 2006 to bude 85 procent váhy automobilu, z toho 80 procent recyklace, a od roku 2015 už to bude 95 procent s recyklací 85
procent. 

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.