Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0 3
možnosti

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

2 0
možnosti

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0 2
možnosti

J90i34ř82í 70Z34ý74k91a

27. 5. 2014 7:40

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

1 0
možnosti

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

2 2
možnosti

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0 0
možnosti

M11a37r19e90k 48H21r74u14b48y

26. 5. 2014 16:58

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0 2
možnosti

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0 0
možnosti

P23e13t97r 65H86á66j39e93k

26. 5. 2014 14:56

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

9 0
možnosti

K57a32r71e40l 90J10a19n65í61k

26. 5. 2014 12:40

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0 4
možnosti

J69a15n 53D41l37o60u20h39ý

26. 5. 2014 12:45

tak jim to zakaž ;-D;-D

0 0
možnosti

K47a35r34e19l 37N88e93č85a96s

26. 5. 2014 12:37

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

1 1
možnosti

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

1 2
možnosti

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0 1
možnosti
Foto

J49i40ř14í 83E30r43b76e53n

26. 5. 2014 13:21

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

1 0
možnosti

P92a22v84e54l 36Ř18a60p18e31k

26. 5. 2014 11:39

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

1 2
možnosti

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0 0
možnosti

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

5 0
možnosti

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...