Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda dnes vyrobila první octavii. Kombík trénuje na hradecké dálnici

  14:03aktualizováno  14:03
Necelý týden po oficiálním odhalení nové octavie zahájila Škoda její sériovou výrobu. Kvůli nejdůležitějšímu modelu značky v Mladé Boleslavi výrazně zmodernizovali fabriku. České cesty dál brázdí vývojové prototypy.

Škoda Octavia Combi třetí generace při testech na dálnici z Prahy do Hradce Králové | foto: Tomáš Novotnýpro iDNES.cz

Nový model z nové linky

Octavia třetí novodobé generace naběhla v pondělí 17. prosince do sériové výroby. Automobilka se chce předzásobit před únorovým startem prodejů. Nové octavie však vyjížděly z výrobní linky v Mladé Boleslavi už od listopadu. Šlo ovšem o takzvanou nultou zaváděcí sérii, při níž se ladí poslední detaily. Právě předsériová auta použila automobilka při světové premiéře minulý týden (reportáž z premiéry sledujte ZDE) a také například pro focení propagačních materiálů.

Zahájení sériové výroby nové Škody Octavia

S novým modelem, o kterém Škoda prohlašuje, že je nejlepší octavií všech dob, má značka velké plány: chce ji dostat do desítky nejprodávanějších aut světa.

Hlavně kvůli její výrobě zahájila automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. "Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1 200 vozů denně," popisuje Jozef Baláž z tiskového oddělení značky. Byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak Škoda uvede do provozu novou lisovací linku.

Vedle octavie a rapidu vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také fabii. Do roku 2015 firma představí zhruba každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. "Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně. Nová Škoda Octavia je nosným pilířem této strategie," vysvětluje Baláž.

Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil její podíl na celosvětových prodejích zhruba 44 procent mezi všemi modely od Škody.

Škoda testuje verzi kombi

Mezitím automobilka zkouší další modely. Jejich revírem jsou hlavně mladoboleslavská rychlostní silnice R10 a dálnice z Prahy na Hradec Králové, kde byl dnes k vidění kombík.

Škoda Octavia Combi třetí generace při testech na dálnici z Prahy do Hradce

Na dálnici z Prahy do Hradce vyfotil v pondělí dopoledne kombíkovou octavii při najíždění testovacích kilometrů čtenář iDNES.cz Tomáš Novotný.

Podle neoficiálních informací se má nová octavia ve verzi kombi představit v březnu na autosalonu v Ženevě.

V příštím roce vyrazí na silnice také sportovněji laděná verze RS. Její podobu nechtěně odhalil webový konfigurátor značky - více ČTĚTE ZDE



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz