Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

  10:40aktualizováno  10:40
Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Výroba vozů Tiguan and Touran v německém závodě VW ve Wolfsburgu. Tam je i sídlo automobilky Volkswagen. Ilustrační snímek.

Volkswagen podle jejich odhadů v loňském roce zvýšil tržby pouze o více než procento, zatímco počet zaměstnanců koncernu stoupl o téměř čtyři procenta na zhruba 594 000 lidí. Produktivita práce ve Volkswagenu se tak prý loni snížila o dvě procenta na 336 300 eur (9,3 milionu Kč) na osobu. „Efektivita v koncernu VW se tím pádem v roce 2014 místo zlepšení zhoršila,“ uvedl automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer.

Toyota nyní zaměstnává pouze 345 000 lidí, což odpovídá necelým 60 procentům pracovní síly Volkswagenu. Roční odbyt obou podniků se přitom pohybuje kolem deseti milionů vozů, upozorňuje agentura DPA.

Volkswagen nedávno oznámil, že v listopadu zaměstnával rekordních 593 631 lidí. „Volkswagen je již řadu let spolehlivým a silným motorem zaměstnanosti v Německu, v řadě dalších evropských zemí i mimo Evropu,“ upozornil personální ředitel podniku Horst Neumann.

Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

VIDEO: Stradivariho štětec udělal z Mini unikát, vydraží se na iDNES.cz

Unikátní Mini Cooper polepený podle návrhu architekta a designéra Lucy...

Luca Stradivari pomaloval Mini Cooper, pětidveřové provedení ikonického vozu mu posloužilo jako plátno. Jedinečný...

Najdete na iDNES.cz