Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobci vydělají na jednom autě až tisíc eur, spočítali v Německu

  10:26aktualizováno  10:26
Kolik stojí výroba jednoho auta a kolik je výdělek automobilky, je střežené tajemství. V Německu se to pokusili spočítat z běžně dostupných údajů o prodaných autech, počtu zaměstnanců a hospodaření firem.

Brazilská továrna Fiatu | foto: Fiat

Ford dosahuje podle studie Výzkumného střediska automobilového průmyslu vyššího zisku na jedno vyrobené auto než konkurenční Volkswagen i GM. Zatímco u Fordu se provozní zisk na vůz pohybuje kolem 1 165 eur (přes 28 000 korun), u VW je to 991 eur a u GM jen 470 eur.

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z široké nabídky na Automodul.cz.

Přitom Volkswagen má ve své nabídce i značky Audi, Bentley, Lamborghini a Bugatti, které dosahují mnohonásobně vyššího zisku na každé auto. Do skupiny VW patří i česká Škoda Auto. Výsledky studie uveřejnil server Autoweek.cz.

Ford podle studie za rok vyprodukuje 34 vozů na zaměstnance, zatímco Volkswagen jen 18. GM vykazuje 42 aut roční produkce na zaměstnance. V přepočtu na zaměstnance má Ford provozní zisk 39 232 eur proti 17 880 eurům u VW. Německou jedničku překonává v tomto ohledu i GM s 19 510 eury na pracovníka.

Výhodu má Ford, který již před krizí prošel restrukturalizací. Ochránila ho před ještě většími dopady krize a nyní již může z přijatých opatření plně těžit.

"Pokud by Volkswagen dosahoval stejné produktivity jako Ford, pak by se svými 450 000 zaměstnanci musel prodávat ne 8,1 milionu aut ročně jako loni, ale 15,1 milionu vozů. Volkswagen tak nese obrovské riziko pro případ, že by nastal větší ekonomický útlum," cituje Autoweek šéfa institutu Ferdinanda Dudenhöffera, profesora na univerzitě v Duisburgu, který má za sebou kariéru u Opelu a Porsche.

Volkswagen v roce 2010 obsadil třetí místo v počtu prodaných aut se 7,1 milionu dodaných vozidel za Toyotou s 8,4 milionu a GM se 7,6 milionu vozů. Společnost Ford Motor prodala 5,5 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.