Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšetřování nehod se zrychlí, policisté mohou uzavřít Prahu kamionům

  11:15aktualizováno  11:15
Dva totální dopravní kolapsy, které Praha zažila počátkem listopadu, by se již neměly opakovat. Radní včera schválili postup, který by měl výrazně zkrátit dobu, již mají policisté na vyšetření nehody.

Ilustrační foto | foto: Michal ŠulaMF DNES

Dopravní servis Dopravní servis:
Doprava.iDNES.cz
Dopravní servis

Rychleji by se tak uvolnily zablokované ulice. Navíc mají být do konce listopadu na osmi hlavních tazích na hranicích metropole instalovány značky, které by v případě velkých dopravních potíží zakázaly vjezd kamionů do města.

Havárie vyšetřená do hodiny
"
Policisté se zavázali, že nehodu na Pražském a městském okruhu a na Severojižní magistrále vyšetří do 60 minut,“ řekl náměstek primátora Rudolf Blažek. Nesmí se tak opakovat situace z 3. listopadu, kdy nehoda na pět hodin blokovala magistrálu.

V případě nehody na nejdůležitějších komunikacích má na místo okamžitě přijet také odtahová služba městské policie. "Dnes řidiči většinou čekají na odtahovku zajištěnou přes jejich pojišťovnu a silnice je zablokovaná desítky minut,“ vysvětluje Blažek.

Za odtahy osobních aut by řidiči neplatili. Zpoplatněn by byl odtah kamionů, jejichž řidiče by přišel minimálně na dva tisíce korun.

Pomohou i strážníci
Policisté slibují, že účastníci nehody nebudou čekat desítky minut na policisty, zatímco kolem projede bez povšimnutí několik hlídek.

"Identifikaci účastníků, označení místa nehody a uvolnění silnice budou provádět i běžné hlídky,“ slíbil šéf pražské policie Zdeněk Bezouška.

Tuto pravomoc by nově měli mít i strážníci městské policie, které proto čeká školení. Dnes v ulicích operuje 15 vozidel dopravní policie, jejichž posádky nehody vyšetřují.

Pokud nějaká dopravní nehoda výrazně ohrozí plynulost dopravy v Praze, budou mít policisté možnost uzavřít hlavní příjezdy do metropole pro kamionovou dopravu.

"Do konce listopadu budou na osmi hlavních tazích instalovány proměnné značky se zákazem vjezdu nákladních aut nad šest tun, které bychom aktivovali v případě krizových situací,“ plánuje náměstek primátora Rudolf Blažek.

Značky se mají objevit na všech silnicích dálničního typu, které do Prahy vedou, a do konce roku pak i na zbývajících vjezdech do Prahy.

Informace o uzavírkách by měly šířit také informační tabule na dálnicích mimo hlavní město. "Patnáct až dvacet minut po příjezdu policistů k nehodě, která by mohla mít mimořádný vliv na plynulost dopravy, musíme mít možnost Prahu uzavřít,“ dodal náměstek Blažek.

Odbor dopravy magistrátu do konce listopadu vypracuje manuál, podle něhož budou policisté a strážníci postupovat.

Policisté by měli také efektivněji dohlížet na řidiče kamionů, kteří stojí v kolonách. „Aby neblokovali sjezdy a nájezdy, budou dohlížet hlídky na motocyklech,“ slíbil šéf pražské policie Zdeněk Bezouška.

Uzavření metropole pro kamionovou dopravu však povede k výraznému zhoršení dopravní situace v obcích kolem Prahy, kudy se řidiči nákladních aut budou snažit Prahu objet.

"Proto chceme ve spolupráci se Středočeským krajem vytipovat a vyznačit možné objízdné trasy,“ dodal Blažek.

Nehoda na okruhu

*policisté ji musí vyšetřit do 60 minut
*odtahová služba městské policie ulici co nejdříve uvolní
*základní vyšetřování mohou provádět i běžné hlídky a strážníci
*policie může při kolapsu dopravy zakázat vjezd kamionů do města

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.